רשות ני"ע בוחנת את שווי מלון קפה רויאל של אקירוב בלונדון

צמצום ההפסדים מפעילות המלון היה בקצב נמוך מכפי שצפתה החברה • הרווח הכולל של אלרוב נדלן ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-403 מיליון שקל, לעומת 201 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד • ה-NOI בתקופה זו עלה ל-340 מיליון שקל בהשוואה ל-230 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

אלפרד אקירוב/ צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב/ צילום: איל יצהר

רשות ניירות ערך החליטה לבחון את הערכת השווי של הנכס קפה רויאל של אלרוב נדל"ן בלונדון - כך עולה מדוחותיה הכספיים שפרסמה היום (ד') החברה למשקיעים. 

השווי ההוגן של המלון בספרים, נכון ל-30 לספטמבר, עמד על 386 מיליון דולר. מדובר במלון יוקרתי בדרגה של 5 כוכבים, הכולל 160 סוויטות וחדרים; ושטחי מסחר בשטח של 1,300 מ"ר. בסוף 2012 הסתיימו רוב העבודות להסבת הנכס לבין מלון, ופתיחתו החלה באופן הדרגתי עד שנת 2014, שהייתה שנת הפעלה ראשונה של המלון באופן מלא.

מהדוחות של אלרוב עולה כי צמצום ההפסדים מפעילות המלון היה בקצב נמוך מכפי שצפתה החברה, וזאת בהתחשב בעיקר בכך שתהליך החדירה, ההטמעה והמיצוב של המלון ארך זמן רב יותר מהערכותיה המוקדמות של החברה.

בתוך כך, אלרוב נדל"ן רשמה עלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ב-9 החודשים הראשונים של השנה ל-104 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל בתקופה המקבילה. העלייה בשווי הוגן מיוחסת לביצוע הערכת שווי לשני נכסים מניבים בשוויץ שלפיה נרשמה עלייה בשווי הוגן (לפני מס) של 127 מיליון שקל, ומנגד ירידה בשווי הוגן בסך 23 מיליון שקל על רקע שדרוג אחד הנכסים בשווייץ ורישום הוצאות רכישה חד-פעמיות מרכישת נכסים מניבים באנגליה ובשווייץ.

אלרוב נדל"ן סיכמה את 9 החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של 235 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 251 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-403 מיליון שקל, לעומת 201 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ורווח כולל של 632 מיליון שקל לשנת 2017.

ה-NOI בתקופה זו עלה ל-340 מיליון שקל בהשוואה ל-230 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת מדמי שכירות מנכס Mark1 בלונדון במלוא התקופה לעומת חלק ממנה ב-9 החודשים הראשונים של השנה שעברה.