בית ההשקעות מיטב דש מציג הכנסות שיא ורווח רבעוני של 22 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-231 מיליון שקל, עלייה של כ-10.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • הרווח ברבעון נשחק ב-29%, בשל רווח חד פעמי בגין שערוך מניות הבורסה לני"ע ברבעון המקביל אשתקד

צבי סטפק / צילום: איל יצהר
צבי סטפק / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש , שבשליטת צבי סטפק ואלי ברקת, סיכם את הרבעון השלישי ב-2018 עם רווח נקי של כ-22 מיליון שקל, ירידה של 29% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשקלול שלושת הרבעונים הראשונים השנה עולה כי מיטב דש רשם רווח של 55 מיליון שקל, ירידה של כ-26% ביחס לתקופה המקבילה.

תוצאות מיטב דש ברבעון השלישי
 תוצאות מיטב דש ברבעון השלישי

השחיקה ברווח נובעת מכך שברבעון השלישי אשתקד רשם בית ההשקעות רווח חד פעמי של כ-22 מיליון שקל בגין שערוך מניות הבורסה לני"ע שהיו בידיו. לאחר שמניות הבורסה נמכרו לאחרונה, רשם בית ההשקעות הכנסה נוספת של כ-4.6 מיליון שקל בתקופת הדוח הנוכחית.

מיטב דש הציג שחיקה בהכנסות מתחום החיסכון לטווח ארוך, הגמל, השתלמות והפנסיה החדשה, כשמנגד חלה עלייה בהכנסות מניהול תעודות סל וקרנות נאמנות. לצד ההכנסות מניהול השקעות רשם בית ההשקעות השני בגודלו במשק גידול בהכנסות משירותי חבר הבורסה והברוקראז' שלו, הן ברבעון והן מתחילת שנה. זאת הודות לרכישת חבר הבורסה של בנק ירושלים, כשהוא מציג בנוסף עליה מתונה בהכנסות משירותי אשראי חוץ בנקאי.

בסיכום כל אלה הציג בית ההשקעות עלייה של כ-10.5% בשורה העליונה של הרבעון השלישי עם הכנסות של כ-231 מיליון שקל, בעיקר הודות לתעודות הסל, כשמתחילת השנה מדובר על עלייה צנועה יותר של כ-2.3% להכנסות של כ-668 מיליון שקל. בבית ההשקעות ציינו היום בהקשר זה כי הרבעון השלישי השנה מהווה "רבעון שיא בהכנסות", כשמנכ"ל מיטב דש, אילן רביב, מסר בנוסף כי "תחום ההשקעות האלטרנטיביות צובר תאוצה ומתחיל להשפיע על שורת ההכנסות והרווח".

בבחינת התוצאות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגו מגזרי ניהול ההשקעות השוטפות (קרנות נאמנות ותיקי השקעות) ותעודות הסל - רווח מצרפי לפני מס של כ-95 מיליון שקל, קיטון של כ-1% ביחס לתקופה המקבילה. מגזר החיסכון לטווח ארוך, ובעיקר הגמל וההשתלמות, הניב רווח לפני מס של 32 מיליון שקל, ירידה של כ-5% ביחס לתקופה המקבילה. ברווחים מחבר הבורסה וברווחים מתחום האשראי חל גידול ביחס לשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד.

במקביל לדוחותיו פרסם בית ההשקעות הערכת שווי מעודכנת לפעילות הגמל והפנסיה שלו, שמוערכת עתה על ידי וריאנס בסך של כ-539.2 מיליון שקל, וזאת לעומת שווי פעילות מוערך של כ-578 מיליון שקל לפני כשנה. מדובר בירידה ניכרת של 6.7%, אך שאינה מצריכה מחיקת מוניטין בגינה. בית ההשקעות, שהודיע על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-10 מיליון שקל, ניהל בסוף הרבעון השלישי כ-133 מיליארד שקל.