שנה קומסי קומסה: מהן הפרסומות הזכורות והאהובות של פירמה?

שני משרדי פרסום בלטו השנה במיוחד, לפחות מבחינת זכירות ואהדה, תודות לשני קמפיינים שעשו הרבה מאוד רעש: מקאן ת"א עם הקמפיינים ל-yes ואדלר-חומסקי עם בזק בינלאומי • מגזין פירמה משרדי פרסום

סטפן  / צילום מסך
סטפן / צילום מסך

הרף הראשון של הזכורות והאהובות הוא קודם כול זכירות ורק לאחר מכן אהדה. לפיכך, הכניסה של מפרסמים גדולים שמנהלים את תקציבי הפרסום שלהם במשרדים גדולים אינה מפתיעה שכן יש להם יותר כסף להשקיע בכך. הדבר נכון שבעתיים לגבי משרדים שיש להם תקציבים ששומרים על נוכחות קבועה בטלוויזיה. לכן, מי שמצליח להיכנס הכי הרבה פעמים לדירוג הזכורות הוא משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי שמנהל תקציבים כמו סופר-פארם וביטוח ישיר, שאין כמעט שבוע שהם נעדרים מהטבלה.

לכתבות נוספות בדירוג משרדי הפרסום:

קמפיין השנה בגיליון משרדי הפרסום של פירמה

מה חשוב למפרסמים? גודל המשרד ותפיסת ערך מובהקת

מקאן תל-אביב מדורג במקום השני עם נוכחות בתדירות גבוהה בעקבות הקמפיינים ל-yes, לטורנדו ולתנובה שעשתה השנה מהלכים גדולים ועתירי תקציב. ראובני-פרידן הגיע אל המקום השלישי עם קמפיינים להוט ול-AIG, ואילו אדלר-חומסקי ממוקם מיד לאחריו עם קמפיינים לבזק בינלאומי, לשטראוס ולבנק הפועלים. גליקמן חותם את החמישייה הראשונה עם קמפיינים לקוקה-קולה, לתשעה מיליון ולבנק הבינלאומי. 

עם זאת, לא תמיד יש קורלציה בין אהדה לזכירות ולכל משרד יש בדרך כלל קמפיין או שניים שהביצועים שלו היו טובים במיוחד. מקאן תל-אביב, למשל, התבלטו השנה עם הפרסומת ל-yes "קומסי קומסה" שזכתה להצלחה פנומנאלית, והצליחו להוביל במשך שבועות ארוכים את דירוג הפרסומות האהובות גם כשהפרסומת כבר לא שודרה. בנוסף בלט השנה גם הקמפיין "החופש לבחור" של המשרד לטיב טעם, שעשה שימוש בקולו של דוד בן-גוריון ונוצר על רקע המאבק לסגירת חנויות בשבת.

הובלת הזכורות והאהובות
 הובלת הזכורות והאהובות

כמו כן, באומן-בר-ריבנאי הצליח להתבלט בעיקר תודות לקו הקונסיסטנטי של פרסומות היונים לביטוח ישיר, שאמנם לא מגיעות לראש הטבלה אך מדורגות תמיד במקום גבוה יחסית. כמו כן, גליקמן שומר על נוכחות בדירוג עם הפרסומות לתשעה מיליון שכבר לא בולטות כמו בעבר, אבל עדיין נמצאות במיקום גבוה וקבוע בטבלה; וכן תודות לפרסומות לפרטנר TV וקוקה-קולה. 

הובלת האהובות
 הובלת האהובות

אדלר-חומסקי נכנס לטבלה בעקבות ההצלחות של הפרסומות לבזק בינלאומי, לדלתא, לשופרסל ולשוופס; וראובני-פרידן בעקבות הפרסומות להוט, למזרחי טפחות, לקסטרו ולקק"ל.

עם זאת, כשמפרקים את הטבלאות ומתייחסים לא רק לנוכחות בטבלה אלא גם להובלה, מתגלים פערים משמעותיים יותר בין המשרדים. שני משרדים בלטו במיוחד, לפחות מבחינת זכירות ואהדה, תודות לשני קמפיינים שעשו הרבה מאוד רעש: מקאן תל-אביב עם הקמפיינים ל-yes; ואדלר-חומסקי עם הקמפיינים לבזק בינלאומי. אחריהם בפער גדול נמצא ראובני-פרידן שהצליח להוביל מדי פעם עם קמפיינים להוט. 

הובלת הזכורות
 הובלת הזכורות