עיכוב באישור ועדת גולדברג למינוי משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה

(עדכון) - ככל נראה, העיכוב נובע מחילוקי דעות בתוך הוועדה בשאלה האם לאשר את המינוי, זאת לאור מידע שהוצג בפני הוועדה ומטיל ספק בכשרות של אדרי לתפקיד החשוב • אדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שאליה נשלח ע"י הוועדה

משה (צ'יקו) אדרי / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות
משה (צ'יקו) אדרי / צילום: רובי קסטרו, וואלה חדשות

עיכוב בקבלת ההחלטה של ועדת גולדברג האם לאשר את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה. הוועדה מכונסת כבר שעות וטרם קיבלה החלטה האם לאשר את המינוי של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. ככל נראה, העיכוב נובע מחילוקי דעות בתוך הוועדה בשאלה האם לאשר את המינוי, אם לאו. זאת, לאור מידע שהוצג בפני הוועדה ומטיל ספק בכשרות של אדרי לתפקיד החשוב.

לפי ההערכות המוקדמות, הוועדה הבודקת את כשרות הליכי המינוי לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הייתה צפויה כבר להודיע על אישור מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. זאת, לאחר שאדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף התעסוקתי שאליה נשלח על-ידי הוועדה.

בינתיים, דיוניה של ועדת גולדברג  מתארכים ויכנסו אל תוך הלילה. בשעה זו יושבים 4 חברי הועדה: השופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג, נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ ושני נציגי הציבור טליה איינהורן ומשה טרי. החלטת הוועדה אמורה להתקבל בהקדם שכן כהונת אלשיך כמפכ״ל המשטרה פוקעת ביום א׳ בחצות.

בפני ועדת גולדברג העידו אנשים שונים שהביעו התנגדות למינויו של אדרי. בין היתר העיד רפי רותם, חושף השחיתות בפרשת רשות המסים. רותם העיד על אירוע שהתרחש לטענתו בשנת 2009, כאשר אדרי היה מפקד מרחב ירקון במחוז תל-אביב. במסגרת תלונותיו של רותם על פרקליטת המחוז דאז, עו"ד רות דוד, הוא זומן לתחנת המשטרה צפון תל-אביב על-ידי קצין בשם קובי גטניו, כדי למסור ראיות בעניין רות דוד. לדבריו, אדרי ראה אותו במסדרון, ואז "בצעקות הורה לקצין ג'קי גולן להוציא אותי מהתחנה מיד". רותם סולק מהתחנה, לדבריו "תוך הנחיה לשוטר בקומת הקרקע שלא לתת לי להיכנס לתחנה".

יצוין בנוסף כי אדרי שימש כמפקד מחוז ירושלים במשטרה בזמן רצח הנערה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים על-ידי הרוצח ישי שליסל. אחרי הרצח הוקמה ועדת בדיקה שמצאה כשלים רבים בעבודת המשטרה, שלא מנעה את הרצח למרות שהכתובת הייתה על הקיר. אדרי ננזף, אך המקרה לא מנע את קידומו במשטרה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, החליט להמליץ על מינוי אדרי, ששימש בתפקידו האחרון מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, לאחר שקיים הליך בחירה לתפקיד המפכ"ל, שכלל התייעצויות עם בכירים במשטרה ובמערכת הביטחון, בעבר ובהווה, כולל עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, וכן ראיונות מקיפים עם המועמדים, בהם הוצגו לו תוכניותיהם למשטרת ישראל בתחומים השונים.

בתום הליך הבחירה החליט ארדן כאמור כי ניצב בדימוס אדרי הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כמפכ"ל המשטרה.

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל-אביב ומתגורר בכפר אורנים.

אדרי, בן 51, שירת במשטרת ישראל מאז שנת 1990. לאחר שחרורו מצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני, הוא התגייס למשטרה ושירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח, ובהם מפקד תחנת טייבה, מפקד תחנת כפר-סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר ביטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל-אביב. בשנה האחרונה מכהן אדרי כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על גופיו השונים.

במסגרת הראיונות שערך השר ארדן למועמדים, הוצגו לו כאמור תוכניותיהם להתמודדות עם אתגרי המשטרה המרכזיים כפי שנכללו במדיניות השר, ובהם: התמודדות עם הפשיעה והאלימות ביישובים הערביים, הגברת האכיפה בכבישים במסגרת המאבק בתאונות הדרכים ובבריונות בכביש, הגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט, מאבק באלימות בתוך המשפחה וברצח נשים, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות במשטרה, שיפור השירות לאזרח וחיזוק המשמעת במשטרת ישראל.