הפרקליט מייקל כהן הודה כי שיקר לקונגרס לגבי פרויקט נדל"ן של טראמפ ברוסיה

פרקליטו לשעבר של נשיא ארה"ב הודה כי שיקר לקונגרס כחלק מעסקה עם התובע המיוחד רוברט מולר • זו הפעם השנייה שכהן מודה באשמה כחלק מעסקה עם הממשל האמריקאי • טראמפ: "כהן אדם חלש"

דונלד טראמפ ועורך דינו לשעבר, מייקל כהן / צילום: Reuters
דונלד טראמפ ועורך דינו לשעבר, מייקל כהן / צילום: Reuters

עורך הדין לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מייקל כהן, הודה באשמה כי שיקר לקונגרס לגבי פרויקט נדל"ן של טראמפ ברוסיה. זאת כחלק מעסקה חדשה עם התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. בתגובה מסר טראמפ כי כהן הוא "אדם חלש" שמשקר כדי לקבל גזר דין מופחת. הוא מסר לעיתונאים כי הוא החליט לא להשקיע בפרויקט של מגדל טראמפ במוסקבה, אך אילו היה עושה זאת "לא היה בכך דבר שגוי". 

באוגוסט, הודה כהן באשמה בתיק פדרלי נוסף ב-8 סעיפי אישום, שקשורים להעלמת מס והונאת בנקים. 

כהן הועמד לדין באוגוסט לאחר שהתובע המיוחד, מולר,שחוקר את המעורבות הרוסית במערכת הבחירות ושת"פ אפשרי של טראמפ ואחרים במעורבות זו, העביר למשרד התובע הפדרלי של מחוז דרום ניו-יורק מידע על פעילויות בלתי חוקיות של כהן, שחלקן אינו קשור לטראמפ.

באפריל פשטו עשרות סוכני FBI על משרדו של כהן, על ביתו ועל חדר במלון שבו הוא מתגורר בזמן שבבית נעשים שיפוצים. כל האתרים נמצאים בניו-יורק. הסוכנים החרימו מסמכים, מחשבים, דיסקים וטלפונים ניידים, לרבות פריטים שקשורים להמחאה שמסר כהן לסטורמי דניאלס כדי להבטיח שלא תיתן פומבי ליחסים שקיימה עם טראמפ. חלק מהמסמכים מנציחים תקשורות חסויות בין עורך-דין ללקוחו, אך החיסיון הזה פג אם התקשורות עוסקות בקשר לביצוע עבירה פלילית.

עם תחילת משפטו הודיע השופט, כי כהן חתם על עסקת טיעון. הוא הודה בביצוע עבירות על חוקי מימון בחירות, בסעיפים רבים שעוסקים בהתחמקות מתשלום מיסים ובסעיף אחד של הונאת בנקים.

כהן, איש סודו של טראמפ, שהיה ידוע כ'מאכער' של המיליארדר לפני שנבחר לנשיאות, אמר בבית-המשפט, כי ב-2016, במהלך מסע הבחירות, הורה לו טראמפ לשלם דמי שתיקה לשתי נשים שטענו כי קיימו יחסי מין עם המועמד הרפובליקאי. הכוונה היא לתשלום בסך 130 אלף דולר לכוכבת הפורנו סטפאני קליפורד, שידועה יותר בשם המיטה שלה, סטורמי דניאלס, ותשלום עקיף בסך 150 אלף דולר לדוגמנית פלייבוי, קארן מקדוגאל (בעסקה סבוכה, שבה קנה הטבלואיד "נשנל אינקוואיירר" את סיפורה של מקדוגל ואחר-כך גנז אותו).