נוקאאוט לפלויד מייוות'ר: כוכב האגרוף נקנס על קידום הנפקת מטבע דיגיטלי

אלוף האגרוף מייוות'ר והמפיק המוסיקלי דיג'יי חאלד - שניים מהסלבריטאים האמריקאים הבולטים שקידמו בשנה האחרונה גיוסי ICO בלי לחשוף שקיבלו בתמורה תשלום - חתמו על הסדר מול רשות ניירות ערך האמריקאית, שלפיו יאלצו לוותר על ההכנסה ממקורות אלה ולשלם קנסות של מאות אלפי דולרים

פלויד מייוות'ר / צילום: Reuters
פלויד מייוות'ר / צילום: Reuters

פלויד מייוות'ר, שהוכתר 10 פעמים כאלוף העולם באגרוף, והמפיק המוסיקלי דיג'יי חאלד - שניהם סלבריטאים אמריקאים בולטים - חתמו אתמול (יום ה') על הסדר מול רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), שלפיו יאלצו לשלם קנסות של מאות אלפי דולרים ולוותר על התשלומים שקיבלו בשנה האחרונה תמורת קידום הנפקות ראשוניות של מטבעות דיגיטליים (ICO).

על פי ה-SEC, השניים קידמו את הנפקות המטבעות הדיגיטליים ברשתות החברתיות בלי לגלות לציבור שקיבלו כסף בתמורה לקידומם - ובכך הפרו את כללי הגילוי הנדרשים על פי חוקי ניירות ערך בארה"ב.

מייוות'ר וחאלד (ששמו האמיתי חאלד מוחמד חאלד) קידמו ברשתות החברתיות את הנפקת המטבע Centra של חברת Centra Tech ממיאמי. מתאגרף העבר קיבל בתמורה סכום של 100 אלף דולר, והמפיק המוסיקלי קיבל 50 אלף דולר - ושניהם, לטענת הרשות, נמנעו מלגלות כנדרש את דבר התשלום שקיבלו. נוסף על כך, מייוות'ר קיבל עוד 200 אלף דולר תמורת קידום של שני ICO אחרים.

שלושת המייסדים של Centra Tech, שבהנפקת המטבע הדיגיטלי שלה גויס השנה סכום של 32 מיליון דולר, הואשמו כבר לפני כחצי שנה על ידי משרד המשפטים ורשות ני"ע של ארה"ב בהונאת המשקיעים.

נוסף על הוויתור על הסכומים שקיבלו מייוות'ר וחאלד, נדרשו השניים לשלם קנסות כבדים במסגרת ההסדר שחתמו עליו מול ה-SEC. מייוות'ר הסכים לשלם קנס של 300 אלף דולר, ואילו חאלד הסכים לקנס בסך 100 אלף דולר. איש מהשניים לא הכחיש את העבירות המיוחסות לו, אך גם לא הודה בהן.