כ-200 עצורים בהפגנות אלימות בצרפת: "מחאת האפודים הזוהרים" לא שוככת

זהו סוף השבוע השלישי בהן מתקיימות הפגנות מחאה בפריז כנגד העלאת מחירי הדלק ועל המדיניות הכלכלית של נשיא צרפת עמנואל מקרון • הכחות הביטחון משתמשים בגז מדמיע, בתותחי מים ובכדורי גומי לכיוון המפגינים המשתוללים ברחבי כיכר השאנז אליזה

מחאות האפודים הזוהרים בצרפת / קרדיט צילום:  רויטרס Jean-Paul Pelissier
מחאות האפודים הזוהרים בצרפת / קרדיט צילום: רויטרס Jean-Paul Pelissier

למעלה מ-65 פצועים וכמעט 200 עצורים בשורה של עימותים אלימים במהלך הפגנות מחאה בפריז כנגד העלאת מחירי הדלק ועל המדיניות הכלכלית של נשיא צרפת עמנואל מקרון. זהו סוף השבוע השלישי של מחאות "אפודים זוהרים" המתקיימות ברחבי המדינה. כוחות הביטחון נאלצו לסגור את שדה התעופה "נאנט", לאחר שמפגינים פרצו למסלולים.

כפי שעשתה בסוף השבוע הקודם, גם היום עשתה המשטרה שימוש בגז מדמיע וירתה בתותחי מים וכדורי גומי לכיוון המפגינים המשתוללים ברחבי כיכר השאנז אליזה, והשתמשה בגז מדמיע. מחאות דומות מתקיימות בשעה זו בערים נוספות ברחבי צרפת. "אנו כפופים לחופש הביטוי, אבל מאידך עלינו לכבד את החוק", אמר ראש ממשלת צרפת, אדוארד פיליפ.

מזה שלושה שבועות, המוחים חוסמים כבישים בכל המדינה בעודם עוטים אפודים זוהרים. לחסימת הכבישים נלוו שיירות של משאיות הנוסעות באיטיות, הצתות, חסימת גישה לתחנות דלק, למרכזי קניות ולמספר בתי חרושת. המחאה התחילה כנגד העלאת מחירי הדלק, אולם התפשטה לביקורת כללית על המדיניות הכלכלית בת 18 החודשים של נשיא צרפת עמנואל מקרון. 

מחאות האפודים הזוהרים בצרפת /  רויטרס/Stephane Mahe
 מחאות האפודים הזוהרים בצרפת / רויטרס/Stephane Mahe

המפגינים מתנגדים למדיניות של מקרון בשנה האחרונה, שכללה העלאת מס על הדיזל והבנזין, שנועדה לעודד מעבר לשימוש ברכבים ידידותיים לסביבה. נוסף על כך, הממשלה מציעה הטבות והקלות לאלו שיעברו מרכב רגיל לרכבים ירוקים וחשמליים.

מחאת האפודים הזוהרים בצרפת / רויטרס Stephane Mahe
 מחאת האפודים הזוהרים בצרפת / רויטרס Stephane Mahe