אחרי שעתרה לבג"ץ והעלתה מחירים: תנובה תחלק דיבידנד בהיקף של 200 מיליון שקל

הדיבידנד יחולק לבעלת השליטה ברייט פוד ולקיבוצים המחזיקים 23% מהחברה • בסביבת תנובה טוענים כי מדובר בחלוקת רווחים ממכירת המגדלים של השוק הסיטונאי מסגירת העסקה בתקופת אייפקס עם גינדי

חיים גבריאלי / צילום: תמר מצפי
חיים גבריאלי / צילום: תמר מצפי

אחרי שהעלתה מחירים, ואחרי שטענה כי נגרמו לה הפסדים בהיקף של 200 מיליון שקל על רקע אי-העלאת מחירי החלב המפוקחים ועתרה לבג"ץ נגד שר האוצר משה כחלון בנושא, אושרה בדירקטוריון תנובה חלוקת דיבידנד בהיקף של 200 מיליון שקל לבעלת השליטה ברייט פוד ולקיבוצים המחזיקים 23% מהחברה.

החודש תגיע לבג"ץ העתירה של תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, בניהולו של אייל מליס ובראשותו של חיים גבריאלי. תנובה עתרה לבג"ץ נגד שר האוצר וטענה כי נגרם לה נזק בהיקף של 200 מיליון שקל בשל סירובו לחתום על ייקור מוצרי החלב המפוקחים. לאור זאת, בקיץ האחרון ביצעה תנובה ייקור של עשרות מוצרי החלב שלא בפיקוח ממשלתי בשיעור של עד 3.5% במחיר קמעונאי. כלומר, במחיר לצרכן המחיר התייקר אף יותר.

בסביבת תנובה טוענים כי מדובר בחלוקת רווחים ממכירת המגדלים של השוק הסיטונאי מסגירת העסקה בתקופת אייפקס עם גינדי.

אחת מהעסקאות הגדולות שהיו במשק הישראלי בשנים האחרונות היא עסקת תנובה. ב-2015 התאגיד הסיני ברייט פוד רכש את קונצרן תנובה מידי קרן אייפקס שבשליטת זהבית כהן ומידי מאיר שמיר, וכעת ברייט פוד מחזיקה בכ-76.8% ממניות תנובה, כשהיתרה מוחזקת בידי הקיבוצים והמושבים. העסקה נעשתה במחיר עתק של למעלה מ-8 מיליארד שקל.