אחים יעקובי: דירוג החוב הופחת נוכח התוצאות החלשות מאז ההנפקה

ה"בור" של חברת התשתיות - פרויקט תמנע (שדה התעופה "רמון"), שמתמשך הרבה מעבר למועד המקורי שלו - גרם לה לרשום בגינו הפסד של 23 מיליון שקל ברבעון השני • הרווח הנקי ברבעון השלישי צנח ב-87% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה • מאז הנפקתה בבורסה בסוף 2017 ירדה המניה ב-65%

אמיר ופיני יעקובי, בעלי השליטה בקבוצת אחים יעקובי / צילום: אריק סולטן
אמיר ופיני יעקובי, בעלי השליטה בקבוצת אחים יעקובי / צילום: אריק סולטן

חברת התשתיות אחים יעקובי סגרה את הרבעון השלישי של 2018 עם רווח נקי של 983 אלף שקל - צניחה של 87% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 20.5% בהכנסות, שהגיעו לכ-147 מיליון שקל.

ה"בור" של חברת התשתיות האחים יעקובי - פרויקט תמנע (שדה התעופה "רמון"), שמתמשך הרבה מעבר למועד המקורי שלו (צפוי להסתיים בחודש הבא) - הביא אותה לרשום בגינו הפסד של כ-23 מיליון שקל ברבעון השני, כך שבסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של כ-9.3 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התפעולית נרשם מעבר להפסד של כ-12.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-29 מיליון שקל בתקופה המקבילה.  

אחים יעקובי  שנמצאת בשליטת האחים פיני ואמיר יעקובי, פועלת בשלושה מגזרים עיקריים בתחום התשתיות: הקמה וביצוע של פרויקטים - מגזר המהווה את פעילותה העיקרית; מתן שירותי אחזקה ותפעול למבנים ומערכות; וכן ייזום והפעלה של מתקני טיפול בפסולת (מגזר סביבה ירוקה). מאז הנפקתה הראשונית בבורסה בסוף 2017 רשמה מניית אחים יעקובי ירידה של כ-65%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-116 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות החליטו במידרוג להוריד את דירוג האשראי של אג"ח  החברה בדרגה אחת לרמה של Baa2 מקומי. במידרוג מציינים, כי "הורדת הדירוג הינה נוכח פגיעה ברווחיות החברה במגזרי הליבה... החברה מתמודדת עם מספר אתגרים הן במגזר הפרויקטים והן במגזר השירות והאחזקה, כך שלהערכתנו בטווח הקצר-בינוני היא תתקשה לחזור לשיעורי רווחיות בדומה לשנים עברו".

עוד מציינים במידרוג, כי "עלתה האי-ודאות באשר לעמידתה של החברה בחלק מאמות המידה הפיננסיות כלפי הבנקים, שייבחנו על פי נתוני סוף שנת 2018". ביעקובי מדווחים כי "התקבלו כתבי ויתור מהתאגידים הבנקאיים לתקופה של שנה, שלפיהם הם לא יעמידו את האשראים לפירעון מיידי בכפוף להתקיימות מספר תנאים".

בעקבות הורדת הדירוג עדכנה יעקובי את הריבית שהיא משלמת למחזיקי איגרות החוב (סדרה א') ב-0.25%, מ-3% בשנה לרמה של 3.25%. האג"ח נסחרת כיום בתשואה של 6.2%.