המשביר לצרכן צמצמה הפסדים ברבעון השלישי - אך איבדה יותר ממחצית משוויה מתחילת השנה

סימני האופטימיות שמציגה המשביר בדוחות הכספיים שלה בינתיים לא מדביקים את המשקיעים • בסיכום הרבעון השלישי הציגה החברה, שנמצאת בשליטת המנכ"ל רמי שביט, הפסד של כ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017

דוחותיה הכספיים של קבוצת המשביר לצרכן מסוף השבוע אמנם הצביעו על צמצום בהפסדיה, אבל השורה התחתונה של החברה נותרה כפי שמאפיין אותה כבר תקופה ארוכה - שלילית. 

בסיכום רבעוני הציגה החברה, שנמצאת בשליטת המנכ"ל רמי שביט, הפסד של כ-2 מיליון שקל - זאת לעומת הפסד של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אז נפגעה המשביר בין היתר מהוצאות חד-פעמיות בגין שערוך אופציות לשותפים מוסדיים שהכניסה להשקעה בחברה ומהוצאות מימון גדולות.

ברבעון השלישי של 2018 הצליחה הקבוצה להגדיל את הכנסותיה בשיעור מתון של 2% ל-249 מיליון שקל, גידול שלפי החברה נתמך בעיתוי חג סוכות, ולהציג שורה תפעולית חיובית (רווח של כ-700 אלף שקל), מה שלא הספיק לה לעבור לרווח.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הפסדיה של המשביר מצטברים ל-12 מיליון שקל, ירידה של כ-60% ביחס להפסד של כ-32 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

אחרי לא מעט שינויים בשנים האחרונות, כיום למשביר (ובשמה המלא המשביר 365 החזקות) יש שני תחומי פעילות עיקריים - בתי כלבו הנושאים את שמה ואחראים על עיקר ההכנסות; ותחום החזקות ומועדוני לקוחות עם כרטיס אשראי חוץ-בנקאי.

בסיכום רבעוני נהנתה פעילות בתי הכלבו משיפור ניכר ברווח התפעולי ובשיעורו מההכנסות, לפי החברה בעיקר בתמיכת מחלקות האופנה; ואולם מתחילת השנה החברה מציגה ירידה ניכרת בפרמטרים אלה ומייחסת אותה בעיקר לפעילות מחלקת הקוסמטיקה.

המשביר מעדכנת כי "בהמשך לשינויים בשוק הקמעונאות ולתחרות המתגברת בענף, פועלת החברה למיצובה מחדש של הרשת באמצעות הגדלת וייחוד מגוון המוצרים על-ידי יבוא מותגים בינלאומיים בבלעדיות".

סימני האופטימיות שמציגה המשביר בדוחות בינתיים לא מדביקים את המשקיעים - ששלחו את מניית המשביר  לצלילה של כ-55% מתחילת השנה, המשקפת לחברה שווי נוכחי של פחות מ-140 מיליון שקל. צמד סדרות האג"ח שלה, בהיקף כולל של קרוב ל-100 מיליון שקל, נסחר בתשואות גבוהות בטווח של כ-15%-18%.