עסקת ענק: אפקון תבנה את הקמפוס החדש של מובילאיי ב-950 מיליון שקל

אפקון תתכנן ותקים את קמפוס המשרדים והמעבדות החדש של מובילאיי בהר חוצבים בירושלים • הפרויקט יכלול מגדל בן 40 קומות ו-8 בניינים בני 8 קומות, בהיקף כולל של 135 אלף מ"ר

קמפוס מובילאיי / הדמיה: משה צור
קמפוס מובילאיי / הדמיה: משה צור

אפקון הודיעה היום כי תקים את קמפוס המשרדים והמעבדות החדש של חברת מובילאיי בהר חוצבים בירושלים, תמורת 950 מיליון שקל. זאת בהמשך להפקדת התוכנית להתנגדויות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים ביוני 2017.

על התוכנית להקמת הקמפוס פורסם לראשונה באתר "גלובס" ב-13 ביוני 2017.

הקומפלקס יוקם בפינת הרחובות שדרות גולדה מאיר ושלמה מומו הלוי על מגרש בן 12 דונם, ויכלול מבנים בהיקף 135 אלף מ"ר ובהם משרדי חברה, מעבדות המחקר והפיתוח, שיוקמו במגדל בן 40 קומות ו-8 בניינים בגובה 8 קומות ואת כלל השירותים הנדרשים לתמיכה במנהלי, מהנדסי ועובדי החברה. ההערכה היא כי אפקון תחל בעבודות במארס 2019. מועד האכלוס הסופי צפוי להיות באוקטובר 2022. את הפרויקט תכנן האדריכל משה צור, וליוותה את הפרויקט עד כה חברת הניהול וקסמן גוברין גבע.

כזכור, במארס 2017 הודיעה אינטל על רכישת מובילאיי תמורת סכום של 15.3 מיליארד דולר, מה שהיווה את אחת מעסקאות הגדולות בתולדות המשק הישראלי. במסגרת העסקה התחייבה אינטל העולמית כי תשאיר את פעילות החברה בארץ, ואף תעביר את מרכז הפיתוח הבינלאומי שלה לרכבים האוטונומיים לירושלים. בעיריית ירושלים ובאזור התעסוקה הר חוצבים מקווים כי מהלך זה יהפוך את האזור למרכז רכבים אוטונומיים מהגדולים בעולם. על כן, כבר בפברואר האחרון אישרה רשות הרישוי בעיריית ירושלים את היתר החפירה והדיפון לפרויקט.

מחברת מובילאיי נמסר: "חתימת החוזה הינה ציון דרך משמעותי בבניית הקמפוס שיהווה את מרכז הפיתוח העולמי של החברה בירושלים. הקמפוס מתוכנן לאכלס 2,500 עובדים עם אפשרויות הרחבה במידה ויעלה הצורך. השלמת הפרויקט תאפשר לחברה לתת לעובדיה תנאים שעומדים בקנה אחד עם החברות המובילות בשוק, בדרך להגשמת חזון הרכב האוטונומי".

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "קבוצת אפקון שמחה וגאה להיות צד להסכם התכנון וההקמה של הקמפוס העולמי של חברת מובילאיי. מדובר בפרויקט יחודי ומוביל, ואחד מהגדולים שיבוצעו בשנים הקרובות בישראל. הפרויקט מהווה המשך ישיר לצבר פרויקטים אשר זכתה בהם קבוצת אפקון בחודשים האחרונים, בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל, צבר אשר מעיד על אמון היזמים בחוסנה וביכולתה של קבוצת אפקון להביא לידי מימוש פרוייקטים מורכבים בלוחות זמנים, באיכות ובתקציב עליהם התחייבה".