פרטים חדשים בנוגע לתלונה על אונס נגד מנכ"ל JD.com

לפי עדותה של המתלוננת, סטודנטית סינית בת 21 מאוניברסיטת מינסוטה, היא הוטעתה לגבי מטרת הערב בו פגשה את ליו מנכ"ל ענקית האי-קומרס הסינית JD.com • היא העידה כי האורח שהביאה איתה, סטודנט מתנדב נוסף, הושב בשולחן אחר עם העוזרים האישיים של הבכירים • בסוף הערב הסטודנטית עזבה עם ליו בלימוזינה, ולפי עדותה, הוא ניסה לגעת בה כבר במהלך הנסיעה

ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג מנכ"ל ומייסד JD.com / רויטרס
ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג מנכ"ל ומייסד JD.com / רויטרס

פרטים נוספים בנוגע לתלונה על אונס נגד מנכ"ל ענקית האי-קומרס הסינית, JD.com, ריצ'רד ליו, פורסמו ב"בלומברג". לפי עדותה של המתלוננת, סטודנטית סינית בת 21 מאוניברסיטת מינסוטה, היא הוטעתה לגבי מטרת הערב בו פגשה את ליו. בעוד שאיש העסקים הסיני צ'רלי יאו, הזמין אותה לארוחה במסעדה שנערכה לכבוד מתנדבים באוניברסיטה כמוה, בפועל היא מצאה את עצמה באותה ארוחת ערב מוקפת במעל תריסר בכירים סינים, שלמדו בתכנית דוקטורט משותפת של אוניברסיטת מיסוטה ואוניברסיטת טסינגואה הסינית, בה התנדבה.

הסטודנטית העידה כי יאו, אותו פגשה מספר ימים לפני כן, ואשר הציע לה עבודה בחברה שלו, Jumbo Sheen Enterprises Group, אחרי סיום לימודיה ביקש ממנה לשבת לצד ליו באותו ערב. לדבריה, במהלך הערב, המנכ"לים המבוגרים לחצו עליה שוב ושוב לשתות כמויות גדולות של אלכוהול, ושתו גם הם.

לעומת זאת, היא העידה כי האורח שהביאה איתה, סטודנט מתנדב נוסף, הושב בשולחן אחר, עם העוזרים האישיים של הבכירים, ובשלב מסוים, אף התבקש ע"י אחד הבכירים לעזוב ולהגיע לארוחת ערב אחרת, במרחק חצי שעה נסיעה.

בסוף הערב, הסטודנטית עזבה עם ליו בלימוזינה, ולפי עדותה, הוא ניסה לגעת בה כבר במהלך הנסיעה, אך היא התנגדה וביקשה ממנו שוב ושוב לקחת אותה לדירתה. כשהגיעו לדירתה ויצאה מהרכב, ליו הלך לדירתה בעקבותיה. היא המשיכה להתנגד שם לניסיונות מצדו למגע, עד שלבסוף אנס אותה. לדבריה, היא שמרה את המצעים מאותו לילה בתור ראייה. ליו נעצר ערב לאחר מכן והוחזק במעצר במשך 17 שעות לפני ששוחרר וחזר לסין ללא קושי.

לפי עורך דינה של המתלוננת, ליו ביקש מיאו לוודא שהסטודנטית תגיע לאותה ארוחה. יאו לא הגיב לבקשת תגובה מ"בלומבר"ג שנשלחה אליו במספר אימיילים. ג'יל בריסבויס, עורך דינו של ליו, מסר כי "הגרסה הזו לאירועים מלאה במידע לא מבוסס, ממקורות בעלי אג'נדה. בשל העובדה שהחקירה עדיין מתקיימת, ריצ'רד לא יכול להגן על עצמו בתקשורת. אנחנו מעודדים את כולם לחכות להכרעת התובע. כשכל הראיות הרלוונטיות יוסגרו, חפותו של ריצ'רד תהיה ברורה".

משטרת מיניאפוליס השלימה את חקירתה בספטמבר, והעבירה את המקרה למשרד התובע המחוזי במחוז הנפין כדי שתתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגד ליו. גם המשקיעים לא נשארו אדישים לחשדות נגד ליו, ומאז סוף אוגוסט, מניית JD צנחה ב-33 אחוז. לפי אנליסטים, הירידה נובעת מהשליטה של ליו בזכויות ההצבעה בקרב המשקיעים והעובדה שהוא המייסד, שקושרת את גורלו בגורל החברה.