נתניהו ממשיך לעבות את צוות ההגנה: טל שפירא ואריאל כפרי מצטרפים לנבות תל-צור

אחרי שרה"מ שכר לאחרונה את שירותיו של עו"ד נבות תל-צור, היום נודע כי עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי ממשרד שפירא, כפרי, בר-זיק מצטרפים אף הם לצוות ההגנה של נתניהו וצפויים למלא בו תפקיד בכיר

עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי / צילום: צביקה גולדשטיין
עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי / צילום: צביקה גולדשטיין

יממה לאחר שהמשטרה ורשות ניירות ערך פרסמו את ההמלצה להעמידו לדין בגין שוחד בתיק 4000, ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו לעבות את צוות ההגנה שלו.

אחרי ששכר לאחרונה את שירותיו של עו"ד נבות תל-צור, היום (ב') נודע כי עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי ממשרד שפירא, כפרי, בר-זיק מצטרפים אף הם לצוות ההגנה של נתניהו וצפויים למלא בו תפקיד בכיר.

עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי עבדו במשך עשור בצמוד לעו"ד תל-צור, שהוא ראש מחלקת צווארון לבן במשרד רם כספי ושות' ואחד מעורכי הדין המובילים בתחומו בארץ.

שפירא היה שותף, בין היתר, לייצוג של מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, במשפט פרשת רשות המסים, שהסתיים בשליחתו של מצא לשנת מאסר במסגרת הסדר טיעון; וכן שותף לייצוג של השר לשעבר בנימין בן-אליעזר המנוח, שהואשם בשוחד.

בנוסף ייצג שפירא בצוותא עם תל-צור את יו"ר קונצרן בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, בשני התיקים הפליליים שבהם הועמד לדין. דנקנר נשלח למאסר בגין הרשעתו בשוחד במשפט פרשת הולילנד.

כפרי סייעה לתל-צור, בין היתר, בייצוג של נחום גלמור במשפט פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים ובייצוג של נציב מס הכנסה לשעבר, יאיר רבינוביץ'.

תל-צור עצמו חזר לאחרונה מעונש השעיה משמעתי של שנה מהעיסוק בעריכת דין שהוטל עליו בגין מעורבותו בפרשה שבה ניסה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להניא את שולה זקן מלהעיד נגדו במשפט פרשת הולילנד. 

"סיקור אוהד בוואלה"

נזכיר כי אתמול (א') המליצה המשטרה על העמדתו לדין של נתניהו בגין קבלת שוחד מבעלי בזק ואתר החדשות וואלה, שאול אלוביץ, בתמורה לכך שנתניהו ובני משפחתו קיבלו סיקור אוהד ומוטה באתר החדשות.

אתמול נודע כי עם סיום החקירה בתיק 4000 - תיק פרשת בזק, עמדת משטרת ישראל ורשות ניירות ערך היא כי התגבשה בתיק זה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות נגד המעורבים העיקריים בפרשה.

לדבריהן, הראיות בתיק מצביעות על כך כי מערכת היחסים בין ראש הממשלה ומקורביו לשאול אלוביץ הייתה מערכת יחסים שוחדית.

מממצאי החקירה עלה כי בין השנים 2012-2017 ראש הממשלה ומקורביו התערבו באופן בוטה ומתמשך ולעתים אף יומיומי בתכנים שפורסמו על-ידי אתר החדשות וואלה, וכן ביקשו להשפיע על מינויים של נושאי משרה באתר (עורכים וכתבים). זאת, תוך כדי שימוש בקשרים שהיו להם עם שאול ואיריס אלוביץ.

"התערבות ראש הממשלה ומקורביו בתכנים ובמינויי נושאי משרה באתר וואלה נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו. זאת, באמצעות פרסום כתבות ותמונות מחמיאות, הסרת תכנים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו וכדומה".

עוד עלה מהממצאים כי בני הזוג אלוביץ השפיעו על הפרסומים באתר וואלה, וזאת בתמורה להחלטותיו הרגולטוריות של ראש הממשלה נתניהו לטובת שאול אלוביץ וקבוצת בזק, ומתוך רצון להמשיך ולקדם את האינטרסים העסקיים של קבוצת בזק בכלל ובעל השליטה בה בפרט.

נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

נגד שרה נתניהו התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של לקיחת שוחד (בצוותא), מרמה והפרת אמונים (בצוותא) ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

נגד שאול אלוביץ התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

כן מסרו רשויות החקירה כי התגבשה תשתית ראייתית להעמדה לדין של איריס אלוביץ, סטלה הנדלר, עמיקם שורר, אור אלוביץ, ואיש העסקים זאב רובינשטיין, המקורב למשפחות נתניהו ואלוביץ והמכהן כסגן יו"ר הבונדס.

"לחצים זיהמו החקירה"

כל החשודים מכחישים את המיוחס להם. מטעם ראש הממשלה נתניהו נמסר: "המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן. המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה - שלא היה כלום כי אין כלום".

פרקליטו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, מסר: "זה זמן רב שהמשטרה בהדלפותיה הכינה אותנו להמלצה זו. מדובר באטריות מחוממות, ואין חדש תחת השמש. מקווים שעכשיו יתפנו אנשי המשפט לבחון את הראיות בכלים משפטיים ומקצועיים, כשהם מנסים לעמוד במשימה הלא פשוטה לנתק את עצמם מהלחצים העצומים שמופעלים עליהם ואשר ליוו חקירה זו מראשיתה וזיהמו אותה. אלוביץ עומד על טענתו שהוא לא עבר כל עבירה".

*** חזקת החפות: בנימין ושרה נתניהו, שאול, איריס ואור אלוביץ ושאר החשודים הם בבחינת חשודים. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי, ושמורה להם חזקת החפות.