מניית נכסים ובנין מזנקת בעקבות הצעת רכש של דסק"ש ל-20% מהמניות תמורת 365 מיליון שקל

דסק"ש כבר הודיעה כי היא בוחנת רכישת החזקות המיעוט בנכסים ובנין, וכן מכירה של מניות החברה הבת שבידיה לבעל השליטה אלשטיין • בשוק מהמרים כנראה כי דסק"ש תסכים לשפר את הצעתה הראשונית

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת דיסקונט השקעות , שבשליטת אדוארדו אלשטיין, מבקשת להגדיל את החזקתה בחברה הבת נכסים ובנין , לקראת יישמו של חוק הריכוזיות בדצמבר 2019. שלשום פרסמה דיסקונט השקעות (דסק"ש) הצעה לרכישה של עוד 20% ממניות נכסים ובנין תמורת 365 מיליון שקל, כך שאם ההצעה תיענה במלואה, תחזיק דסק"ש ב-84.4% מנכסים ובנין, המהווה את זרוע ההשקעות בנדל"ן של אלשטיין בישראל.

את ההצעה הגישה דסק"ש במחיר של 290 שקל למניה, המשקף פרמיה של כ-3% ביחס למחירה טרם פרסום ההגשה. עם זאת, אתמול (ג') עלתה מניית נכסים ובנין ב-6% למחיר גבוה יותר של 298.4 שקל, והבוקר המניה ממשיכה צפונה, כך שבשוק מהמרים כנראה כי דסק"ש תסכים לשפר את הצעתה הראשונית.

דסק"ש היא כיום פירמידה בעלת שלוש שכבות, כאשר נכסים ובנין מהווה את השכבה השנייה, והחברות הבנות שלה - גב-ים , מהדרין  וישפרו - מהוות את השכבה השלישית. חוק הריכוזיות מחייב את דסק"ש לצמצם את מספר השכבות בפירמידה שלה לשתיים בלבד בתוך, כשנה ובשל כך בוחנת החברה חלופות שונות למימוש דרישות החוק. בשבוע שעבר הודיעה דסק"ש כי בין השאר היא בוחנת רכישה של החזקות המיעוט בנכסים ובנין (כולן או חלקן), בשלב אחד או במספר שלבים, וכן מכירה של מניות נכסים ובנין שבידיה לבעל השליטה אלשטיין, כפי שבוצע בעת הפרדת דסק"ש מהחברה האם לשעבר אי.די.בי. כעת דומה כי בדסק"ש מנסים כבר בשלב הראשון לרכוש יותר ממחצית מהחזקות הציבור בנכסים ובנין.

דסק"ש סיימה את הרבעון השלישי כשבקופתה מזומנים בשווי של 2.423 מיליארד שקל, לאחר שמכרה בחודש יוני השנה מניות שופרסל בתמורה נטו של 848 מיליון שקל. מאז הספיקה החברה למכור לגופים המוסדיים עוד 7.54% ממניות שופרסל תמורת 416 מיליון שקל, ולרכוש 7.8% ממניות אלרון ב-27 מיליון שקל מידי בית ההשקעות ילין לפידות. בנוסף, תפרע דסק"ש בסוף דצמבר תשלומי קרן וריבית של 467 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה מסדרות ד' ו-י'.