מפקד וקצין המודיעין של כלא גלבוע נחקרו באזהרה בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות

השניים נחקרו במסגרת בדיקת החשדות לפיהם סוהרים בכלא גלבוע העבירו שלוש סוהרות לאגף ביטחוני, לבקשתו של אסיר פלסטיני השוהה בו

חדר חקירות, אילוסטרציה \ צילום: שאטרסטוק
חדר חקירות, אילוסטרציה \ צילום: שאטרסטוק

משטרת ישראל הודיעה הערב (ה') כי סיימה לחקור את תלונותיהן של סוהרות מכלא גלבוע. ל"גלובס" נודע כי חקירתה של המשטרה התמקדה בחשד שעלה מתלונותיהן של הסוהרות, לפיו סוהרים בכלא גלבוע העבירו שלוש סוהרות לאגף ביטחוני, לבקשתו של אסיר פלסטיני.

כחלק מהחקירה, נחקרו באזהרה מפקד הכלא וקצין המודיעין של הכלא בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות וכן עבירות נוספות. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירת סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 ולוותה על ידי פרקליטות מחוז צפון.

על פי החשד שנבדק, האסיר מוחמד עטאללה, איש פת"ח השפוט למאסר עולם בגין רצח פלסטינית שנחשדה בשיתוף פעולה עם ישראל, פגע מינית בסוהרות.

עוד נודע, כי נבדק החשד שהעברתן של הסוהרות לאגף הביטחוני בוצעה לאור דרישת קצין המודיעין של הכלא, כחלק מהסדר שהיה לו עם עטאללה, ובידיעתו של מנהל הכלא.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

על חקירת הפרשה ועיקריה פורסם מוקדם יותר השנה ב"ערוץ 20" וב-"הארץ". בחודש שעבר פורסם באתר "מידה" כי שירות בתי הסוהר החליט להעביר סוהרות המשרתות בכלא גלבוע לבתי סוהר אחרים, בעקבות מספר תלונות שהגישו סוהרות וחיילות על כך שהוטרדו על-ידי אסירים ביטחוניים.

עו״ד אייל אלון ב״כ מפקד כלא גלבוע לשעבר מסר כי "מפקד כלא גילבוע שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה מסר את כל הידוע לו. מלכתחילה היה ברור כי לא נפל פגם ובדל של רבב בהתנהלותו כמפקד כלא. יצויין כי הוא זה שהפנה את התיק לחקירה משטרתית. התיק לווה על ידי הפרקליטות ואף בוצעו השלמות חקירה שרק חיזקו את שידענו מלכתחילה כי מפקד הכלא תיפקד כמצופה ממנו כמפקד בשירות בתי הסוהר. אין לנו ספק כי הפרקליטות תסגור את התיק בעניינו מחוסר אשמה״.

חזקת החפות: מפקד וקצין המודיעין של כלא גלבוע הם חשודים בלבד. ההכרעה האם להעמידם לדין הועברה להכרעת הפרקליטות. מדובר בשלב ראשוני של ההליך המשפטי ושמורה להם חזקת החפות.