רשמית: יוסי ורשבסקי מנכ"ל הערוץ הממוזג רשת-עשר; נדב טופולסקי יו"ר

הבעלות על הערוץ הממוזג תתחלק באופן הבא: 68% יוחזקו ע"י בעלי ערוץ עשר לשעבר - לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי, ואליהם מצטרף גם נדב טופולסקי; 32% יוחזקו בידי בעלי המניות של רשת לשעבר - אודי אנג'ל, מיכאל שטראוס, עידן עופר ואנדמול

לאחר הגשת המסמכים לרשות השנייה, המיזוג בין ערוץ עשר לרשת הולך וקורם גידים גם בפועל: היום (א') מודיעים בעלי המניות של הערוץ הממוזג את שהיה ידוע עד כה באופן לא רשמי: יוסי ורשבסקי ישמש מנכ"ל הערוץ הממוזג, ונדב טופולסקי - האיש של לן בלווטניק - ישמש כיו"ר.

הבעלות על הערוץ הממוזג תתחלק באופן הבא: 68% יוחזקו על-ידי בעלי ערוץ עשר לשעבר - לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי, ואליהם מצטרף גם נדב טופולסקי, שמכהן כעת כיו"ר RGE. בנוסף, 32% יוחזקו בידי בעלי המניות של רשת לשעבר - אודי אנג'ל, מיכאל שטראוס, עידן עופר ואנדמול.

בעלי המניות מסרו היום כי "אנו משוכנעים שלאחר קבלת האישורים הנדרשים וחרף לוח הזמנים הצפוף, יציג הערוץ הממוזג בהובלת יוסי ורשבסקי תוכן איכותי ומגוון המשקף את ההתמחות השונה של כל ערוץ, הן באקטואליה בדוקו ובדרמות והן בבידור ובמגה-ריאלטי, זאת בנוסף לחברת חדשות חזקה ועצמאית בשוק תקשורת שפוי שיודע לקיים את עצמו".

נזכיר כי ביום חמישי האחרון פקע המועד שהקציבה מועצת הרשות השנייה לשני הערוצים כדי שאלה יציגו לה גם הסכם מיזוג חתום בין בעלי המניות של רשת ועשר, וגם הסכם על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת. 

כאמור, ההסכם בין רשת לערוץ עשר כולל בשלב הזה חלוקת מניות בין בעלי המניות שהחזיקו עד עתה בכל אחד מהערוצים בנפרד - זאת למרות שבהמשך צפויים להיכנס בעלי מניות נוספים לערוץ. הסיבה לכך היא קיצור תהליכים: ברשת ובערוץ עשר שואפים לעלות עם הערוץ הממוזג כבר באמצע ינואר. אם המועצה הייתה נדרשת לבדוק ולאשר בעלי מניות חדשים שאין להם כיום החזקות בטלוויזיה, התהליך היה אורך זמן רב יותר. בצורה הזאת אין צורך לאשר בעלי מניות חדשים, והאישור יכול להינתן בקלות.

נזכיר כי עבר חודש מאז קיבלו ערוץ עשר ורשת את אישור מועצת הרשות השנייה למיזוג, אך ההסכם בין בעלי המניות התמהמה - וכך גם מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, שנתקלה בקשיים.