"אני חרדית. נשים חרדיות הן הפמיניסטיות הגדולות ביותר"

אלישבע אפשטיין (33) היא ראש ראש צוות פיתוח ב-CrediFI • טווח שכר: 30-35 אלף שקל

אלישבע אפשטיין/ צילום: kloW iliaB
אלישבע אפשטיין/ צילום: kloW iliaB

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"במשרד. אני מגיעה לעבודה בין שש וחצי לשבע בבוקר, כדי שאוכל לחזור לשלושת הילדים שלי בזמן ולהיות איתם כשהם ערים. אני בדרך כלל הראשונה שמגיעה אבל לא היחידה: יש פה גם אבות שאוהבים לחזור הביתה בשעה שפויה. אני גמישה בשעות היציאה שלי בהמשך, לפי הצורך. החזון של CrediFI הוא להכניס שקיפות לעולם הנדל"ן בארה"ב. אחרי הקריסה של 2008 המשקיעים חשבו על הרעיון - לגרום לשוק להיות פחות אפור ויותר שקוף. אנחנו אוספים דאטה מהעולם ומנתחים אותו. הלקוחות שלנו הם רגולטורים, בנקים גדולים בארה"ב וכיו"ב. אני מנהלת את צוות הפיתוח שמונה 10 אנשים, 3 מפתחים ו-3 אנשי QA. עכשיו אנחנו מגייסים ומרחיבים את הצוות".

כמה זמן את בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה שנתיים. הגעתי מחברת קרמר אלקטרוניקה, החלטתי שאני רוצה להיות חלק ממוצר ולשלב מקצועיות עם תשוקה, משהו שישנה אפילו חלק מהעולם. יש לזה את הכיף של האתגר שבסטארט-אפ שמגיע לצד לחץ וחוסר יציבות. אני מאמינה שבקריירה צריך לשלב בין חברה גדולה לסטארט-אפ".

איך הגעת לתחום?

"למדתי מדעי המחשב. למדתי בסמינר בית יעקב והשלמתי תואר במכון טל במרכז האקדמי לב, במקביל הייתי מדריכה בסמינרים של קבוצות אמריקאים שמגיעים לישראל. אחר כך עבדתי בחברה שנותנת פתרונות תוכנה, שם נכנסתי לפאן של ניהול פרויקט מול לקוחות, אחר כך המשכתי לסטארט-אפ".

תמיד ידעת שזה מה שאת רוצה לעשות?

"כן. כבר בכיתה ט' התחלתי ללמוד מחשבים ואהבתי את זה, אחר כך המשכתי למכללה תורנית".

את דתיה או חרדית?

"חרדית. אבל בעולם המקצועי אני מסתכלת רק על מקצועיות - לא על גבר, אישה, ערבי, יהודי, דתי - זה לא רלוונטי. אני משתדלת לשמור על זה גם כשאני מראיינת אנשים. אנשים מנסים תמיד לתייג מישהו למקום בו הוא שייך, אבל זה לא נכון".

הרגשת שמתייגים אותך?

"אני מראיינת ויכול לקרות שגבר ייכנס אלי לראיון ויגיד לי - 'אה, אז את ממשאבי אנוש?'. ברור שהוא מניח את זה כי הוא תייג אותי כאישה. זו מחלה שנמצאת, לדעתי, אצל כולם, וזה לא קשור למגזר. הרבה פעמים זה דווקא מגיע מהכי ליברלים. גם כשאני רואיינתי, קרה שחישבו בני כמה הילדים שלי והניחו שהילד הבא מגיע. נשים צריכות יותר מרפקים בהייטק".

אפשר להיות חרדית ופמיניסטית?

"למה לא? הנשים החרדיות הן הפמיניסטיות הגדולות ביותר, הן הרי המפרנסות. תשווי חרדית לכל חילונית אחרת, ותראי שחרדית נושאת עליה הרבה יותר. אני גם מאמינה שנשים שמות על עצמן תקרת זכוכית".

איפה תהיי בעוד 5 שנים מהיום?

"אני רוצה להתחיל יחד עם כמה חברה טובים סטארט-אפ, או להיות מנהלת R&D בסטארט-אפ".