שירות הזמנת המוניות "יאנגו" מבית יאנדקס הרוסית הוכרז היום רשמית בישראל

השירות צפוי להתחרות ב-Gett, ולרשותו עומד בינתיים מאגר של כ-2,000 נהגים באזור ת"א

שירות הזמנת המוניות מבוסס האפליקציה יאנגו (YANGO) מבית ענקית האינטרנט הרוסית יאנדקס הודיע היום (ב') רשמית על כניסתו לתחרות בשוק המוניות הישראלי. השירות, שמופעל ברוסיה מתחילת העשור תחת השם "יאנדקס טקסי", נחשב לאחד המתחרים העיקריים של Gett הישראלי בשוק הרוסי והוא מוצע כיום במספר מדינות.

השירות מבוסס על אפליקציה, בדומה לשירות של גט ובסיוע אלגוריתמים מתקדמים הוא אמור לקצר את זמן ההמתנה הממוצע למונית לכ-7 דקות. בחלק מאזורי ההפעלה השירות מאפשר יציע תעריף קבוע מראש של הנסיעה בכפוף לשעות, עם תמחור קבוע גם במקרה של עומסי תנועה ושינוי מסלול על ידי הנהג. בנוסף תינתן לנוסע אפשרות לשנות את מסלול הנסיעה תוך כדי איסוף ולבצע עצירות בדרך. התשלום יתבצע במזומן או בכרטיס אשראי.

בשלב הראשון מתכוונת החברה להשיק את השירות באזור תל-אביב, שבה כבר פועל הפיילוט, ובהמשך הוא יתרחב לערים נוספים בצפון, במרכז ובדרום הארץ. כחלק ממאמצי ההחדרה החברה מציעה לנוסעים הנחה של כ-50% (עד 50 שקל) ב-5 הנסיעות האחרות והיא מציעה תכניות תשלום ופיצוי לנהגים, שיעבדו עמה באופן בלעדי, פטור מדמי תחנה ועוד. אם כי רוב הנהגים צפויים לעבוד במקביל לפחות עם גט. החברה הכריזה כי צירפה לשורותיה את תחנת מוניות הקסטל ותחנות גדולות נוספות. לטענת החברה לרשותה כבר עומד מאגר של כ-2,000 נהגים, שעתידים לקבל הזמנות לנסיעה דרכה.

בענף העריכו היום כי כניסת יאנדקס לשירות בישראל נועדה בין השאר ליצור לחץ בשוק הביתי על חברת Gett, שפועלת בשוק הרוסי מזה כשש שנים ומנהלת בו מלחמת מחירים ותנאים קשה מול יאנדקס.