לקראת המיזוג: קשת מייקרת את הפרסום של חסויות מזג-האוויר

בקשת טוענים כי המחיר לנקודת רייטינג נשמר, אך בחברות המדיה טוענים כי המחירון החדש משקף עלייה משמעותית ומחזיר את מחיר החסויות לימים של טרום פיצול ערוץ 2

אין כמעט גורם בשוק שלא מעריך שהמיזוג הקרוב בין רשת וערוץ עשר צפוי להביא עמו עליות במחירי הפרסום בשוק הטלוויזיה בעקבות הצמצום במספר הגורמים המשדרים. כעת נראה כי הסנונית הראשונה המבשרת על התהליך יוצאת לדרך. ל"גלובס" נודע, כי קשת הודיעה לחברות המדיה על העלאת מחירי הפרסום של חסויות מזג-האוויר החל מחודש ינואר הקרוב. בחברות המדיה טוענים כי המחיר החדש מחזיר את מחיר החסויות לימים של טרום פיצול ערוץ 2.

בקשת טוענים כי מבחינתם לא מדובר בעליית מחיר כי העלות לנקודה שתשתקף מהמחיר הסופי לא תשתנה. לשיטתם, המחיר שיעלה נובע מתזוזת הרייטינג ולא משינוי יזום של קשת. "קשת הבהירה לחברות המדיה כי המחיר לנקודה (רייטינג - ע.ב) של חסות מזג-האוויר יישאר בינואר 2019 כמו שהיה ב-2018", אומרים בחברה. 

נסביר, כי חסויות מזג-האוויר בחדשות הן מוצר שונה לחלוטין ממוצרי מדיה אחרים. יש לו מחיר פיקס אחיד שאינו תלוי ברייטינג, הוא מוזמן מראש בחבילות של שבוע הכוללות 6 מופעים בחדשות בכל יום -  4 במהדורות הבוקר ו-2 בערב. החבילה משווקת כל שבוע לשני מפרסמים בלבד, כאשר מאז הפיצול קשת ורשת שיווקו כל אחת בנפרד את החסויות. גורם בכיר בענף מחזק את הדברים ואומר כי "מדובר במוצר שמזמינים זמן רב מראש - בוודאי שבחורף. לכן בקשת מיהרו להודיע על השינוי".

נזכיר, כי המיזוג בין רשת וערוץ עשר הולך לייצר הבדל משמעותי בצפייה בחדשות, כאשר לראשונה מזה 25 שנה מהדורת "החדשות" (חדשות 2 לשעבר) תשודר בקשת בלבד. עד עתה החזיקו רשת וקשת במשותף בחברת החדשות, וגם לאחר פיצול ערוץ 2 שודרה בשני האפיקים אותה המהדורה. התנאי היחיד של הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, לאישור המיזוג היה מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת. ואכן, לפני ימים ספורים נחתם חוזה בין הצדדים במסגרתו תשלם קשת לרשת 120 מיליון שקל תמורת חלקה, וחברת החדשות תעבור לבעלות מלאה של קשת.

למרות שרשת וקשת שידרו כאמור את אותה המהדורה, בקשת היא זכתה לנתוני צפייה גבוהים משמעותית. לפי הערכות בשוק, נתוני הרייטינג של החדשות אחרי המיזוג צפויים לגדול עוד יותר כי לא  כל הצופים שצפו בתוכנית ברשת יעברו אוטומטית לצפות במהדורה החדשה שתעלה באפיק הממוזג וסביר להניח שחלקם יחפשו את החדשות המוכרות להם בקשת.

"אין עוררין שאחרי המיזוג הרייטינג של החדשות בקשת יעלה, השאלה היא בכמה", אומר שלא לייחוס בכיר בענף. חלק מהצופים שרגילים לראות את יונית לוי ודני קושמרו אולי יעברו לראות מהדורה אחרת, אבל חלקם יחפשו אותם. הרייטינג של חדשות עשר לא יתחבר אוטומטית לרייטינג של מה שהיה 'החדשות'".