ארה"ב: מענקים של מאות אלפי דולרים לחברות בתחום הסייבר בישראל

המשרד הפדרלי לביטחון המולדת מחפש הצעות של חברות סטארט-אפ לפיתוח מוצרים בתחום הסייבר או משטור גבולות ומציע מענקים בגובה עד 800 אלף דולר לחברות שייבחרו • מבוקשות חברות שמספר עובדיהן אינו עולה על 200

מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

המשרד הפדרלי לביטחון המולדת בממשל טראמפ מחפש הצעות של חברות סטארט-אפ אמריקאיות וזרות, לרבות ישראליות, לפיתוח מוצרים בתחום הסייבר והגנה על הגבולות וייתן מענקים של מאות אלפי דולר לחברות שמוצריהן ייבחרו. כך אמר ד"ר דאגלס מון, ראש החטיבה לשת"פ עם המגזר הפרטי במשרד, בכנס לטכנולוגיות מתקדמות לשרותי חירום והצלה שנערך באחרונה באטלנטה.

הכנס נערך ביזמת הקונסוליה הישראלית לדרום מזרח ארה"ב יחד עם קרן בירד; קרן גילי, שעוסקת בחילופי משלחות שוטרים בין ישראל לדרום מזרח ארה"ב; ולשכת המסחר ארה"ב - ישראל (קונקס). האירוע נערך בחסות חברת החשמל סאתרן.

ד"ר מון אמר, כי המשרד לביטחון המולדת הקים מרכז ללא כוונת רווח שנועד לסייע לחברות סטארט-אפ תוך עקיפת הביורוקטיה הממשלית המסורבלת. למרכז יש שתי שלוחות: האחת מתמקדת בחברות צעירות מאוד, בשת"פ עם קרנות הון סיכון מסיליקון ולי; האחרת עובדת עם חברות בשלות יותר. שתי השלוחות מציעות מענקים בגובה עד 800 אלף דולר לחברות שישרדו את תהליך הסינון.

תוכנית המרכז ללא כוונת רווח מציעה לחברות סייבר אמריקאיות וזרות להתמודד על המענקים בארבעה שלבים, במסגרת זמן של שנתיים, כאשר בכל שלב - אבן דרך - יקבלו החברות שייבחרו מענק שינוע בין 50 אלף ל-200 אלף דולר. הסכום המרבי עשוי להגיע ל-800 אלף דולר לכל חברה שתעבור בהצלחה כל אחד מארבעת השלבים - הצגת הקונספט, אימות המוצר, פיילוט ומבחן המערכות התפעוליות.

ההצעות ייבחנו באופן שוטף במהלך כל רבעון על פי נושאים שהמשרד יפרסם מעת לעת ב"קול קורא להצעות". חברות יכולות להגיש הצעות דרך האתר של המשרד לביטחון המולדת. תנאי הסף: מבוקשות חברות שמספר עובדיהן אינו עולה על 200 ושלא קיבלו מענקים בסך יותר ממיליון דולר בשנה שקדמה להגשת ההצעה החדשה. המשרד לביטחון המולדת מתחייב שתהליך האישור לא יימשך יותר מ-45 יום. "אנו בוחנים פרויקטים ומציעים את המוצלחים ביותר גם למשרדי ממשל אחרים", אמר ד"ר מון.

עתה מקבלים מימון פדרלי פרוייקטים למשטור גבולות, לרבות שימוש בטלפונים חכמים בכניסה לארה"ב וביציאה ממנה, וניתוח נתונים של מבקשי אשרות עם אלגוריתמים לניבוי מאפיינים שליליים של המבקשים, ופרוייקטים בתחום הסייבר, לרבות קוד פתוח לאיתור אוטומטי של תכנות זדוניות.

בכנס באטלנטה השתתפו עשרות נציגי חברות בתחום הבטחה, רשות הנמלים ורשות נמלי התעופה במדינת ג'ורג'יה, מפקדי משטרות באזור, ראש ערים, נציגי FBI, רשות החירום הפדרלית ונציגי ארגון מפקדי המשטרות בארה"ב.

חברת "ביפר" הציגה תקשורת חירום יחד עם החברה האמריקנית MANTARO , חברת "אלתא" הציגה פיתוחי חומרה עם חברת התקשורת TLC , חברת HIRISE הציגה טכנולוגיות תקשורת חרום עם חברת ALLSTATE , חברת SAYVU הציגה תקשורת סלולרית עם חברת OPTO .

כן השתתפו בכנס:

IMAGESAT , BALCINY CO , ARTsys360  MSTECH  TEKWAVE  STEMRAD (הגנה מפני קרינה), MAGOS (פיתוחי ראדאר אזרחי), SALAMANDRA ZONE (תאי ביטחון עם ציוד לטיהור אוויר במעליות), EASYAERIAL (מל"טים לצוותי חירום והצלה), STINGER SOLUTIONS , CYBRA , GEOSCOUT ו- INTREPID.