השרים נפתלי בנט ויריב לוין השתתפו בהפגנה נגד הממשלה

נפתלי בנט ויריב לוין השתתפו בהפגנה שארגנו ראשי מועצות אזוריות מהשומרון במחאה על האירועים הביטחוניים בשבוע שעבר • בנט: "יש לנו עוצמות אדירות, אך ידינו קשורות מאחורי הגב"

נפתלי בנט בהפגנת ראשי הרשויות מיו״ש
נפתלי בנט בהפגנת ראשי הרשויות מיו״ש

בתופעה הייחודית לדמוקרטיה הישראלית, השתתפו הבוקר (א') שר החינוך נפתלי בנט ושר התיירות יריב לוין בהפגנה מול ישיבת הממשלה. השניים אינם מסתפקים באמירת עמדתם בתוך ישיבת הממשלה ובניסיון לשכנע מבפנים, אלא גם יוצאים החוצה ונואמים במהלך הפגנה, שארגנו ראשי מועצות אזוריות מהשומרון במחאה על האירועים הביטחוניים בשבוע שעבר והפגיעה בביטחון אזרחי ישראל החיים ביהודה ושומרון.

השר נפתלי בנט, שהוא גם חבר קבינט, אמר בהפגנה היום כי "הגיע הזמן שישראל תחזור לנצח. האירוע ביום שישי בבית-אל, מערכת הביטחון החליטה מסיבות משפטיות להעדיף את זכויות הפלסטינים על ביטחון התושבים ולכן, ברוח המשפטזציה של בג"ץ, קבעו שפותחים חור בחומה וביום שישי, דרך הפתח הזה נכנס מחבל על מנת לרצוח, חייל צה"ל הפצוע במצב קשה מאוד. יש פה מישהו שחושב להתייאש או לעזוב את ארץ ישראל? לא, יש לנו עוצמות אדירות. אך ידינו קשורות מאחורי הגב, בגלל פייק-משפט ופייק מוסר ורק כאשר נשחרר את האזיקים נוכל להפעיל את העוצמה ולנצח. צריך לעשות זאת באמצעות חוק לגירוש משפחות מחבלים לממשלה להצבעה. עד כה במשך 3 פעמים ראש הממשלה ביקש לדחות והיום זה יעלה להצבעה. בנוסף נעלה היום חוק 'מרקם חיים' כי תושבי יו"ש אינם תושבים סוג ב' ולא נסכים יותר לדחיות. ראש הממשלה יצטרך להחליט אם הוא בעד או נגד. בנוסף, בכל פעם שיש טרור נצטרך לבנות כמו מימי שחר הציונות. נגיע לשלום כאשר השכנים יתייאשו מן התקווה, וזה יקרה עם בניית עוד יישובים ובתי ספר". בנט התייחס גם לעובדה שבין המפגינים הגיעו גם נערים ונערות. "שלא תחשבו שלא שמתי לב שיש פה תלמידים ביום ראשון בבוקר".

לין אמר בהפגנה נגד הקבינט: "באתי לכאן הבוקר לפני ישיבת הממשלה כדי לומר בצורה הברורה ביותר - הגיע הזמן למעשים, הגיע הזמן להשתחרר מהכבלים המשפטיים המלאכותיים שמטילים עלינו כל הזמן, הגיע הזמן להעביר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה את חוק ההתיישבות הצעירה וגם לקדם בנייה בהיקף רחב בתשובה לאותם רוצחים שפלים. במקום שבו רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים, זה המקום שבו צריכה לקום התיישבות חדשה, צעירה וחזקה באלון מורה, בנופי נחמיה, בעפרה, בהר ברכה, וזה הכיוון אליו נלך בעוצמה, במלוא הכוח ובנחישות".

ישראל גנץ ראש מועצה אזורית בנימין אמר במהלך ההפגנה "נפגשנו עם ראש הממשלה, אלוף הפיקוד ודנו בטיפול הטרור אבל כנראה שהטיפול הפרטני לא מרתיע את הטרור. לחפש רוצחים זה לא מספיק, וצריך לטפל במי ששולח אותו. אנחנו כאן כדי לדרוש שיישובים לא יעמדו בסימן שאלה, היישוב עפרה שלא מוסדר 43 שנה, אנחנו דורשים לשנות זאת. כדי לטפל בטרור, אנחנו דורשים ממך, לצאת מבצע מגן מרכז ולרסק את תשתיות הטרור. להחזיר את המחסומים ושהתושבים שלנו יוכלו לנסוע בבטחה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אנחנו לא רוצים להסתתר מאחורי בטונדות ודורשים להחזיר את המחסומים, דורשים מהממשלה להורות לצהל על פעולות תגמול כנגד מי שעומד מאחורי הטרור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע חומת מגן חדש ולהחזיר את הביטחון".

הקהל במקום צעק "מוות למחבלים. מוות למחבלים. לא נתייאש, עם הנצח לא מפחד".

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בתגובה כי "אין בדיחה עצובה יותר משרי ממשלה וקבינט שמפגינים נגד עצמם. צה"ל והשב"כ התריעו שוב ושוב בדיונים ביטחוניים שהשטח עומד בפני התלקחות. במקום לצאת למהלך מדיני מעמדת כוח, במקום לנצל את התיאום הביטחוני לדיכוי הטרור, נתניהו לא עשה כלום והשרים היו עסוקים בעיקר בהדלפות. עכשיו הם מוחים על כך שהם עצמם הפקירו את הביטחון. לראשונה מזה ארבע שנים אפשר להסכים איתם".