מיכל לשם, המבקרת הראשית במגדל, פרשה ומונתה לסמנכ"לית כספים בפז

מיכל לשם עבדה במגדל במשך 20 שנה וכיהנה בתפקיד המבקרת הראשית ומשנה למנכ"ל ב-4 השנים האחרונות

מיכל לשם / צילום: תמר מצפי
מיכל לשם / צילום: תמר מצפי

מיכל לשם, שכיהנה בתפקיד המבקרת הראשית ומשנה למנכ"ל בחברת הביטוח והפיננסים מגדל ב-4 השנים האחרונות, מונתה לתפקיד סמנכ"לית הכספים של חברת פז.

לשם, שעבדה במגדל במשך 20 שנה (לפני התפקיד האחרון היא כיהנה בתפקיד סמנכ"לית אסטרטגיה ובקרה במשך שנתיים ולפני כן בתפקידים אחרים בקבוצה) תיכנס לתפקיד ב-23 בינואר.

לשם מחליפה את שרונה נובק שהודיעה במפתיע בסוף אוקטובר על התפטרותה מתפקיד סמנכ"לית הכספים, שבו כיהנה בשש השנים האחרונות. ההתפטרות של נובק באה כשלושה שבועות לאחר שיו"ר החברה, יצחק עזר, התפטר מתפקידו בצל חילוקי דעות חריפים מול הנהלת החברה, אותה מוביל המנכ"ל הדומיננטי יונה פוגל.

הפרישה של נובק באה לאחר שבתחילת אוקטובר הודיע יו"ר החברה, יצחק עזר, על התפטרותו לאחר שנתיים בתפקיד, מה שהצית מאבק סביב איוש תפקיד היושב ראש.

אסיפת בעלי מניות שכונסה כשבועיים לאחר ההתפטרות בחרה בשלושה חברים חדשים לדירקטוריון, שהומלצו על ידי הגופים המוסדיים: אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על ומפקד חיל האוויר; אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות; ועודד גילת כדח"צ.

לאחר מכן, ורגע לפני שהוחלט על יו"ר חדש לחברה, כונסה שוב אסיפת בעלי המניות בתחילת דצמבר, בעקבות בקשת בית ההשקעות מיטב דש, ואישרה את הגדלת מספר חברי הדירקטוריון מ-9 ל-10. כעת על בעלי המניות לאשר את החבר העשירי בדירקטוריון ולאחר מכן על החברה לבחור יו"ר חדש לדירקטוריון.

נזכיר כי פז מתנהלת מזה כשנתיים ללא בעל שליטה, מאז מכר צדיק בינו את מניותיו בחברה. בהון החברה מחזיקים בעיקר גופים מוסדיים גדולים ביניהם כלל ביטוח, הפניקס, מיטב דש, מגדל, פסגות ומנורה מבטחים.