הלפרין לביה"ד להגבלים: מתווה עסקת רשת-עשר אינו חוסה תחת אישור המיזוג

הממונה על ההגבלים צפויה לבקש שרשת וערוץ עשר יגישו מחדש את הבקשה למיזוג • בשונה מבקשת המיזוג המקורית, שבמסגרתה בעלי מניות רשת היו אמורים להחזיק בשליטה בערוץ הממוזג - מי שיחזק בה במתווה הנוכחי הם בעלי מניות ערוץ עשר

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: יוסי זמיר

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, צפויה לבקש מרשת וערוץ עשר להגיש מחדש את הבקשה למיזוג. זאת לאחר שהחלוקה על המניות בערוץ הממוזג שונה מהחלוקה שהוגשה במקור ואותה אישרה הממונה על ההגבלים.

עמדתה של הממונה הוצגה כחלק מהתגובה שלה לבית הדין להגבלים העסקיים בתשובה לבקשת הדיון הדחוף שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שטען כי הפעולות שרשת וערוץ עשר נוקטים בימים האחרונים הן פעולות המפירות את תנאי המיזוג, וכי העסקה שמתרקמת בין בעלי המניות איננה העסקה שקיבלה אישור.

הממונה על ההגבלים הודיעה בתגובה לבית הדין להגבלים כי אין סיבה לדיון דחוף, זאת מאחר שהמיזוג טרם קיבל אל כל האישורים הדרושים כדי שייצא לדרך. עדיין יש צורך באישור הרשות השנייה ואישור ועדת הריכוזיות.

עם זאת, הלפרין עדכנה את בית הדין להגבלים כי חל שינוי במתווה המיזוג כפי שהוצג לה, וכי המתווה המעודכן אינו חוסה תחת אישור המיזוג שניתן לחברות המתמזגות. בהתאם לעמדת הממונה, ככל שהחברות המתמזגות מבקשות לממש את עסקת המיזוג במתכונת הנוכחית - שומה עליהן להגיש הודעות מיזוג חדשות.

נזכיר כי הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את מיזוג רשת וערוץ עשר לאחר שהשתכנעה כי לערוץ עשר אין תקומה ואימצה לצורך זה את דוקטרינת הפירמה הכושלת. במקור אמורה הייתה החלוקה בערוץ הממוזג לעמוד על 60% לבעלי מניות רשת ו-40% לבעלי מניות ערוץ עשר, ועל-פי אחוזים אלה הוגשה הבקשה לממונה. על-פי המתווה הנוכחי, מי שיחזיק בשליטה בערוץ הממוזג הם בלי המניות של ערוץ עשר.