טראמפ מאשים: פייסבוק, גוגל וטוויטר מוטות לטובת הדמוקרטים

יום לאחר ששתי ועדות של הקונגרס מצאו שהמעורבות של רוסיה בבחירות 2016 היתה עמוקה מכפי שצפו, משיב נשיא ארה"ב בציוץ התוקף את ענקיות האינטרנט ומאשים את טוויטר בהאטת קצב הצטרפות העוקבים לחשבון הטוויטר שלו

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

מה עושה כוכב רשת שחש שהוא סובל מירידה בפופולריות שלו בטוויטר? מאשים בפומבי את הרשת החברתית בהערמה מכוונת של קשיים על הצטרפות עוקבים חדשים לחשבון הטוויטר שלו, ובהסרת עוקבים קיימים. חכם או לא, כך לכל הפחות עשה לפני שעה קלה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מפעילו של אחד החשבונות הפופולריים בעולם - realDonaldTrump.

בציוץ שפרסם טראמפ נכתב כי "פייסבוק, טוויטר וגוגל כה מוטות לטובת הדמוקרטים שזה מגוחך! טוויטר, למעשה, החלה להקשות על משתמשים להצטרף ל-@ealDonaldTrump. הם הסירו שמות רבים ובכלל האטו את רמת ומהירות הגידול". הציוץ הסתיים במשפט בלא ברור: "הם הודו - עשו כלום". המגיבים "הסבירו" לנשיא כי הירידה בעוקבים היא בשל הסרת משתמשים מזויפים ובשל קריאות לאלימות שמפרות את תנאי השימוש.

בשעתיים שחלפו מאז הציוץ הספיק הנשיא לפרסם ארבעה ציוצים נוספים, שלושה מהם בנושא ההאשמות על מעורבות רוסיה בבחירות ואחד נוסף על עלות ההגירה הבלתי חוקית לארה"ב, שלדבריו עומדת על 200 מיליארד דולר בשנה.

הציוץ של טראמפ מגיע יום לאחר שפורסמו ממצאיהן של שתי קבוצות מחקר שבדקו את השפעת רוסיה על הבחירות לנשיאות ב-2016 ואשר הוצגו בפני ועדת המודיעין של הסנאט. ב-"בלומברג" נכתב בעקבות הדברים כי "הקנוניה של רוסיה להשתמש במידה חברתית כדי לפלג את האמריקאים ולסייע לדונלד טראמפ בבחירות 2016 היתה עמוקה ומתוחכמת הרבה יותר מכפי שסברו בעבר וכי מאמץ זה להפצת מסרים משבשים נמשך".