המשטרה: נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין של ראש עיריית חדרה

המשטרה סיימה היום חקירה בעניינם של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, והקבלן סמי לוי בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית • עפ"י החשד, גנדלמן, בהיותו מועמד לראשות העיר, פעל לקידום אינטרסים של לוי בתמורה לתמיכתו במועמדותו

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, בגין מרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם קבלן שפועל בעיר.  המשטרה הודיעה היום (ג) כי היא סיימה חקירה בעניינם של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, והקבלן סמי לוי בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. החקירה כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות גנדלמן ולוי.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והתמקדה בתופעת השחיתות הציבורית.

ראשיתה של החקירה בחשד לפיו גנדלמן, בהיותו מועמד לראשות העיר, פעל לקידום אינטרסים של הקבלן סמי לוי בתמורה לתמיכתו האלקטורלית במועמדותו לראשות העיר. קרבה פסולה זו לא דווחה על-ידי הצדדים לגורמים הרלוונטיים בעירייה, וזאת חרף היותם של החשודים בניגוד עניינים כאמור.

ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית לכאורה נגד גנדלמן ולוי, כל אחד על-פי חלקו, לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק המחשבים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. נדגיש כי מדובר שלב ראשוני של ההליך הפלילי. לשני החשודים שמורה חזקת החפות, והם מכחישים את המיוחס להם.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "צר לנו לשמוע על ראש עיר נוסף שמצטרף לסטטיסטיקה העגומה שמשקפת את המצב בשלטון המקומי בישראל. למאבק בשחיתות בשלטון המקומי יש חשיבות עצומה עבור כל מדינה המגדירה עצמה מדינה דמוקרטית, ותיקי חקירות של נבחרי ציבור צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של מערכת אכיפת החוק. אנו קוראים לפרקליטות לקבל החלטה בתיק בהקדם האפשרי, ולא לאפשר מצב בו ראש עיר נאלץ להמשיך ולכהן כשעננת חשדות מרחפת מעל ראשו".