ליברמן: "אנשים שלא תורמים לחברה לא יכולים לקבל מלגות, להתקבל להיות עובדי מדינה"

כך אמר היום יו"ר ישראל ביתנו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "יש שני סקטורים לא יצרניים. החרדים והמיעוטים. הם חייבים להיכנס למעגל העבודה, הם חייבים לשאת בחובות. אני חושב שגם בנושא בני מיעוטים אסור לוותר על שירות אזרחי"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח היום בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", עם עורכת "גלובס" נעמה סיקולר, סטלה קורין-ליבר וטל שניידר. קורין ליבר פתחה ושאלה: 

מ-1999 עד 2009 עלית עד ל-15 מנדטים, ומאז ירדת, מה קרה?
"החיים הם כמו גלגל", השיב לה ליברמן. 

טל שניידר: כשהתפטרת מתפקיד שר הביטחון כולנו חשבנו שהנה הולכים לבחירות. מה קרה?
"כשהתפטרתי לא חשבתי. זו הייתה לי ההחלטה הכי קלה. קשה להחליט כשיש לך אפשרויות וכשאתה מתלבט. מעולם לא נאחזתי בתפקיד ולא נדבקתי לכיסא. ברגע שאני לא יכול להיות אחראי על מדינית הביטחון, שאני מתנגד לה, הבחירה היא פשוטה. אני מחודש יולי ניסיתי להוביל מהלך לתת מכה קשה בעזה, זה מתבקש. לדעתי היא לא התקבלה, קיבלו החלטה להעביר 15 מיליון דולר במזומן בתנאים של חמס, גם הפסקת אש בתנאים של חמאס, בלי להתנות בהפסקת טרור, אני חושב שזו החלטה בלתי סבירה בעליל.

"אני חושב שההחלטה שהתקבלה היא החלטה שגויה. מה שרואים היום ביו"ש זו תוצאה ישירה של כניעה לטרור בעזה. ביום חמישי ארגון חמאס מקבל 15 מיליון דולר במזומן, וביום שני מברכים על רצח תינוק ועל פגיעה באמא בהריון. זו ההחלטה הנכונה שקיבלתי בלי קשר למועד הבחירות". 

נעמה סיקולר שאלה את ליברמן האם החלטתו נכונה למרות שפוליטית ייתכן שגרם לעצמו נזק, וליברמן השיב: "כל רגע שעובר הממשלה הזו שורפת לעצמה נקודות. כאופוזיציה, מה שהכי טוב לי זה בחירות במועדן. כאזרח ישראל, הממשלה הזאת שורדת ולא עובדת וזה נזק לטווח הרחוק למדינת ישראל. לכן אנחנו צריכים בחירות כמה שיותר מוקדם!

"אני לא פרשן. אני רואה מה קורה בביטחון, בכלכלה, במרכיבי הקואליציה, בין הבית היהודי לליכוד בשבוע האחרון. לכן הממשלה הזו מאבדת נקודות יום יום".

טל שניידר שאלה את ליברמן על המדיניות הביטחונית של ממשלת נתניהו. 

הממשלה הזאת מדברת עם החמאס, ודיברה גם כשאתה היית שר ביטחון. היום שמענו מהרוסים ש'אם אתם מדברים עם החמאס למה שאנחנו לא נדבר עם הנייה'. אתה מרגיש שהמדיניות הזו שביבי עשה לך מעל הראש פוגע במדינה?
"ניסיתי לבלום את זה מבפנים. כשלא הצלחתי הסקתי מסקנה. אתה לא קם ועוזב יום אחד אבל זה הצטבר והצטבר. לאור תפיסתו של נתניהו וכל מה שאמר וכתב על כל הניסיון פיוס בין חמאס והפת"ח.... הוא אומר דברים הפוכים ממה שעושה".

טל שניידר: למה אתה מצטרף לביבי אל ברזיל בסוף החודש?
"אנחנו לא אופוזיציה קטנונית. מה שטוב למדינת ישראל אנחנו נתמוך".

סטלה קורין-ליבר: אם נתניהו יהיה גם ראש הממשלה הבא, אתה תהיה שר הביטחון שלו?
"אני לא יודע מה יהיו התוצאות, ומי ייבחר. תלוי מה תהיה המדיניות שלו. אני על הבמה הזו מתחייב ל-9 מנדטים, וחושב שנגיע גם ל-12".

נעמה סיקולר: אני שואלת - מה המסר?
"המסר הכי חשוב, הוא שיש שני סקטורים לא יצרניים. החרדים והמיעוטים. אם אני מוציא את שני הסקטורים האלה מהחברה הישראלית אנחנו בחמישייה הפותחת בעולם. הם חייבים להיכנס למעגל העבודה, הם חייבים לשאת בחובות. אני מקווה שב-15 בינואר חוק גיוס בני ישיבות יעבור. כבר השנה הגענו לשיא של כל הזמנים של חרדים שהתגייסו. אני חושב שגם בנושא בני מיעוטים אסור לוותר על שירות אזרחי. בסופו של דבר אם נראה שהחוק הזה תקוע ונעבור לחקיקה אחת - ניקח את כל הכסף שמסבסדים אותם. אותם אנשים שלא תורמים לחברה לא יכולים לקבל מלגות, להתקבל להיות עובדי מדינה, ניקח את כל הכסף הזה, כמה מיליארדים טובים, ונחלק אותם לחיילים משוחררים. עד שלא נכניס אותם למעגל העבודה לא נקפוץ מדרגה".