עמותת "הצלחה" לוועדת גילאור: "לבחון מחדש את מינויל מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה"

עמותת "הצלחה" פנתה היום לוועדה לבחינת מינויים בבקשה לבחון מחדש את המינוי, וזאת מאחר שבן זוגה של קרמרמן, בוני גינזבורג, מועסק בחברת RGE, שצפויה להיות בעלת השליטה בערוץ הממוזג של רשת ועשר

מישל קרמרמן / צילום:רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום:רונן אקרמן

נמשכות תגובות השרשרת סביב השינויים שהתחוללו בחלוקת בעלי המניות בערוץ הממוזג רשת-ערוץ עשר: לאחר שהתפרסם כי מי שיחזיק בחלק הארי של המניות הם לן בלווטניק ומשפחת רקאנטי, שהם גם בעלי השליטה ב-RGE, פונה היום (ד') עמותת "הצלחה" לוועדה לבחינת מינויים (ועדת גילאור) ומבקשת ממנה לבחון מחדש את אישור מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה.

הסיבה לכך היא שבן הזוג של קרמרמן, בוני גינזבורג, מועסק בחברת RGE, שבעליה כאמור צפויים להיות בעלי השליטה בערוץ הממוזג. מיותר לציין כי במסגרת תפקידה כמנכ"ל הרשות השנייה, הערוץ הממוזג יהיה אחד הגופים המרכזיים עליהם היא אמורה לפקח.

במכתב שנשלח היום לוועדת גילאור, מבקש כאמור עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", לבחון את המינוי מחדש: לטענתו, "קיימת חשיבות בשל העובדה שבן זוגה של המנכ"לית המיועדת, בן ציון גינזבורג, מועסק בערוץ 5 שבבעלות RGE בתפקיד בכיר. הדבר מקים חשש לניגוד עניינים אפשרי, שעוצמתו משמעותית, וממילא כך סברה גם ועדת גילאור, שכללה מגבלות שונות במסגרת הסדר ניגוד העניינים שגובש לקרמרמן.

"כעת - משהתברר כי המצג עליו נסמכה ועדת גילאור בעת אישור המינוי היה שגוי - אין לאשרו ולהשלימו מבלי להחזיר את הדבר לעיונה ולהחלטתה המשלימה, שכן הערוץ הממוזג מצוי בליבת הפעילות והפיקוח של הרשות השנייה. משכך וככל שקיימת כוונה לדון במינוי המנכ"לית בישיבת המועצה הקרובה או באחת הישיבות הקרובות - הרי שלטעמה של מרשתי, אין לעשות זאת בטרם יובהרו הדברים" .

כידוע, בימים האחרונים אישרה ועדת גילאור 12 חברי מועצה חדשים, כמו גם את מינויה של קרן אוזן לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה. בעמותת "הצלחה" סבורים כי בכל מקרה יש להמתין עם אישור מינויה של קרמרמן עד לכניסת המועצה החדשה: "ראוי לשם תקינות העניין להותיר את מינוי המנכ"ל להחלטתה של המועצה החדשה, שמינויה אמור להיות מושלם ומאושר בזמן הקרוב גם כן. זאת מפני שלא ראוי שהמועצה היוצאת תכריע בעניינים שאמורים להשפיע על הרשות לתקופה ארוכה בעתיד ועל סף מינויה של מועצה חדשה".