הרשות השנייה תדון במינוי מישל קרמרמן למנכ"לית עם קבלת הבהרות מוועדת גילאור

מועצת הרשות השנייה ביקשה לקבל הבהרות מוועדת גילאור בשאלה האם השינוי במבנה הבעלות בערוץ הממוזג רשת-עשר, כשכעת צפויה RGE להחזיק בשליטה בו, משנה את עוצמת ניגוד העניינים של קרמרמן, שבן זוגה מועסק ע"י RGE

מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן
מישל קרמרמן / צילום: רונן אקרמן

מועצת הרשות השנייה לא מאשרת בשלב זה את מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה - כך נודע ל"גלובס". בישיבת מועצת הרשות השנייה שהתקיימה אתמול אחר-הצהריים הוחלט לא להצביע בנושא ולהחזיר את בחינת מינויה של קרמרמן לוועדת גילאור.

נראה כי במועצת הרשות השתכנעו כי המהפך בחלוקת המניות הצפויות בערוץ הממוזג רשת-עשר, שלפיו בעלי השליטה בו צפויים להיות בעלי המניות של קבוצת RGE ולא בעלי מניות רשת כפי שתוכנן בהתחלה, עלול להציב את קרמרמן בניגוד אינטרסים. זאת, מאחר שבן הזוג שלה, בוני גינזבורג, מועסק זה מספר שנים בערוץ הספורט הנמצא בבעלות בחברת RGE.

במועצה החליטו אתמול לבקש מוועדת גילאור להנחות את מועצת הרשות השנייה לתת הבהרות האם השינוי בבעלי המניות בערוץ הממוזג משפיע. בנוסף הוחלט לזמן את קרמרמן לפגישה עם חברי המועצה ב-26 בדצמבר, ואז - אלא אם כן ועדת גילאור תיתן הנחיה אחרת - מינויה של קרמרמן צפוי לעבור את אישור המועצה.

חברי המועצה אינם היחידים שהעלו תהיות בנוגע לסוגיה זו: נזכיר כי עמותת "הצלחה" פנתה השבוע אף היא במכתב לוועדת גילאור בבקשה לבחון מחדש את מינויה של קרמרמן: עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", כתב לוועדה כי "קיימת חשיבות בשל העובדה שבן זוגה של המנכ"לית המיועדת, בן ציון גינזבורג, מועסק בערוץ 5 שבבעלות RGE בתפקיד בכיר. הדבר מקים חשש לניגוד עניינים אפשרי, שעוצמתו משמעותית, וממילא כך סברה גם ועדת גילאור, שכללה מגבלות שונות במסגרת הסדר ניגוד העניינים שגובש לקרמרמן.

"כעת - משהתברר כי המצג עליו נסמכה ועדת גילאור בעת אישור המינוי היה שגוי - אין לאשרו ולהשלימו מבלי להחזיר את הדבר לעיונה ולהחלטתה המשלימה, שכן הערוץ הממוזג מצוי בליבת הפעילות והפיקוח של הרשות השנייה. משכך וככל שקיימת כוונה לדון במינוי המנכ"לית בישיבת המועצה הקרובה או באחת הישיבות הקרובות - הרי שלטעמה של מרשתי, אין לעשות זאת בטרם יובהרו הדברים".

בימים האחרונים אישרה ועדת גילאור חברי מועצה חדשים, כמו גם את מינויה של קרן אוזן לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה. בעמותת "הצלחה" סבורים כי בכל מקרה יש להמתין עם אישור מינויה של קרמרמן עד לכניסת המועצה החדשה: "ראוי לשם תקינות העניין להותיר את מינוי המנכ"ל להחלטתה של המועצה החדשה, שמינויה אמור להיות מושלם ומאושר בזמן הקרוב גם כן. זאת מפני שלא ראוי שהמועצה היוצאת תכריע בעניינים שאמורים להשפיע על הרשות לתקופה ארוכה בעתיד ועל סף מינויה של מועצה חדשה".

ברשות השנייה מסרו בתגובה לדחיית המינוי של קרמרמן כי "המועצה קיימה אתמול דיון ראשוני בעניין מינוי מישל קרמרמן. כמו כן עודכנה המועצה בדבר התייחסותה של ועדת גילאור למבנה ההחזקות הצפוי לאחר המיזוג בין רשת לערוץ עשר. עוד קודם לישיבת המועצה הועבר דיווח לוועדת המינויים בדבר המבנה המעודכן הצפוי לאחר המיזוג בין רשת לעשר, כפי שדווח לרשות על-ידי רשת ועשר, על-מנת שזה יהיה בפניה. המועצה תדון בהמלצת השר למינוי מיד עם קבלת התשובה הסופית מועדת גילאור".