פרויקט הריסה ובנייה בת"א מתעכב בעקבות מותו של אורי אבנרי

אחד מבעלי הדירות בבניין היה אבנרי ז"ל, וכעת מחכים לצו ירושה כדי להתחיל בבנייה

סיפור בעלי הדירות:

"כשיצאנו לדרך לפני שש שנים בערך, לא ידענו כמה זמן זה ייקח", מספרת בעלת דירה בבניין. "האמת שציפינו לתהליך קצר יותר, אבל בשלב מסוים העירייה הקפיאה את ההיתרים בגלל שהכינו את תוכנית הרובעים. אנחנו בניין קטן של 6 דיירים בלבד, אז יותר קל להרים פרויקט כי קל להגיע להסכמות. במקומות אחרים שמעתי על מקרים שכל אחד רואה את טובתו ולא את טובת הכלל. חשוב מי מוביל את התהליך כי צריך להתנהל מול אנשים - גם להיות קשוב ולדעת לשקף את המספרים. לא כולם מבינים את המטריה. בשנה האחרונה שני אנשים בבניין נפטרו, אחד מהם זה אורי אבנרי, אז עכשיו צריך לחכות לצו ירושה ולא לקחנו את זה בחשבון.

"התהליך מייגע, אני חייבת לומר. נכון שבסופו של דבר תהיה השבחה, אבל צריך לא להתעייף בדרך. באנו לחתום על החוזה ופתאום שני דיירים במעמד החתימה אמרו שהם לא מסכימים לחוזה השכירות - כי סיכמנו על 6,000 שקל והם רצו יותר. שאר הדיירים לקחו את זה על עצמם, כי עשינו חשבון שזה עדיין שווה לנו ולפעמים צריך קצת לוותר". 

התמורה ליזם:

תחת הבניין הישן, נבנה בניין חדש שיכלול 2 קומות מרתף חניה, קומת קרקע + 4 קומות טיפוסיות + קומה בנסיגה (דירת הפנטהאוז) + גג עליון המשמש כמרפסת רחבת ידיים עם בריכה. היזם יוכל למכור 4 דירות חדשות, בהן דירת גן בשטח של 88 מ"ר + 115 מ"ר גינה, דירת פנטהאוז בשטח של 119 מ"ר + 54 מ"ר מרפסות, ושתי דירות רגילות בקומה ד' בשטח של 79 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת. לכל דירה חניה ומחסן. 

התמורה לדיירים:

בעלי הדירות מקבלים דירה חדשה בבניין חדש בשטח הדירה הקיימת + מרפסת בשטח של 10-12 מ"ר, חניה בחניון תת-קרקעי ומחסן בשטח של 6 מ"ר. כל הדירות עולות קומה בהשוואה למצב הקיים.

לו"ז צפוי

הבקשה להיתר הוגשה ב-2015, והיתר הבנייה תקבל ביולי 2018. משך הבנייה צפוי היה לעמוד על שנתיים וחצי, אולם עד כה לא החלו העבודות, משום ששניים מבעלי הדירות, אחד מהם הוא העיתונאי הוותיק אורי אבנרי, הלכו לעולמם בזה אחר זה, וכיוון שכך החתימה על הסכם הליווי עם הבנק מתעכבת.

מיקום: רנ"ק 23 תל-אביב-יפו

המצב הקיים: בניין אחד הכולל 6 דירות. בשנת 1934 ניתן היתר הבנייה הראשון לבניין, ובנייתו החלה בסמוך. כעשור לאחר מכן היו בו תוספות ושינויים. בבניין אין מעלית או חניה.

היזם: רם-מוגרבי-ארדיטי.

קבלן הביצוע: רם הנדסה, הזרוע הביצועית של רם-מוגרבי-ארדיטי. 

אדריכל: יסקי אדריכלים.