כיסאות מוזיקליים בקנאביס: אופקטרא ופנטזי ישקיעו בהיי פארמה לאחר ביטול ההסכם שלה עם מדיוי

אופקטרא תמזג לתוכה את החברה, ופנטזי תשקיע בה 2 מיליון שקל • שתי החברות פועלות יחד גם לצורך רכישת פעילות קנאביס בארה"ב

שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \
שדה קנאביס./צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב \

חברת אופקטרא נדל"ן, הנסחרת בתל-אביב, הודיעה הבוקר (א') על הסכם למיזוג לתוכה של היי פארמה, חברה בבעלות קיבוץ רמות מנשה שהוקמה לשם גידול קנאביס רפואי על אדמת הקיבוץ.

היי פארמה כבר מוזגה בעבר לתוך חברת מדיוי  הנסחרת גם היא בתל-אביב, אולם ההסכם בין הצדדים לא יצא לפועל לאחר שהחברות לא הסכימו לגבי חלקה של היי בפעילות הבינלאומית של מדיוי.

כאשר הסתיים ההסכם עם מדיוי אמר מנחם כהן, מנכ"ל מדיוי, בשיחה עם "גלובס" כי להיי פארמה חממות בתהליך הקמה ומפעל שעניין נמצא בשלב התכנון. אלה הנכסים שיעברו כעת לאופקטרא, אשר בתמורה תקצה להיי 68% ממניותיה.

בעקבות ההודעה יורדת מניית אופקטרא  5%, והיא נסחרת לפי שווי של 40.8 מיליון שקל (בעיקר על רקע נכסי הנדל"ן שעדיין נותרו ברשותה).

אחד התנאים המתלים לעסקה הוא כי לאופקטרא יהיו 8 מיליון שקל בקופת המזומנים שלה בעת המיזוג. במקביל לעסקה עם אופקטרא, חתמה היי פארמה על הסכם השקעה עם פנטזי נטוורק הנסחרת גם היא בתל-אביב, כך שפנטזי תשקיע 2 מיליון שקל תמורת 4.99% ממניות היי פארמה.

בעקבות ההודעה מניית פנטזי יורדת 4% והחברה נסחרת לפי שווי של 17 מיליון שקל.

פנטזי ואופקטרא כבר שיתפו פעולה בעבר בתחום הקנאביס, בהודעה על כוונתן לרכוש יחד פעילות קנאביס בארה"ב, בתיווך פיור קפיטל, בבעלות כפיר זילברמן. אופקטרא היא בשליטת סימון סיומה ושמעון כהן. פנטזי היא ברובה בבעלות הציבור למעט אחזקה של זרח אברהם (7%). כמו כן הודיעה פנטזי בעבר על כוונתה למזג לתוכה חברת הפצה העוסקת גם בקנאביס בשם CBDigital. פנטזי פרסמה מספר הודעות נוספות על בדיקת אפשרות למיזוג עסקים שאינם בתחום הקנאביס.

שמואל לוי, מנכ"ל אופקטרא, אמר כי: "אנו שמחים לקדם עסקה מאוד משמעותית לאופקטרא הכוללת מיזוג עם חברה איכותית ובעלת פוטנציאל גדול. כבר היום הפעילות של החברה נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים של הקמת חווה ומפעל בצפון הארץ, על פי התקינה החדשה של משרד הבריאות, והיא מחזיקה מגוון גנטי של קנאביס רפואי המבטיחים את יכולתה לגדל תוצרת, עם קבלת האישורים לכך. התוכנית העיסקית של היי-פארמה מניחה רווחיות החל משנת הפעילות השנייה, גם ללא ייצוא".

דני צדוק, מנכ"ל משותף בפנטזי נטוורק, מסר: "מזכר ההבנות הנוכחי הנו נדבך חשוב באסטרטגיית ההשקעה שלנו בתחום הקנאביס, ומהווה עבורנו שער כניסה לפעילויות הגידול, השיווק וההפצה של קנאביס רפואי מתוצרת מקומית"

דוד כהן, מנכ"ל משותף בפנטזי, הוסיף כי "נמשיך ונפעל לאתר הזדמנויות השקעה אטרקטיביות נוספות בתחום. אנו פועלים לסיום שלבי בדיקות הנאותות ולחתימה על הסכמים מחייבים, אשר ייצרו עבור פנטזי נטוורק מגוון החזקות של פעילויות גידול, ייצור, שיווק ומחקר בתחום צומח זה".

איתי הכט, מנכ"ל היי פארמה, מסר בהקשר לעסקה עם פנטזי כי "אנו שמחים על הבעת האמון של פנטזי נטוורק וההשקעה בהיי פארמה. אנו מאמינים כי ישנו בסיס ליצירת שיתוף-פעולה מחקרי ועסקי בין היי פארמה ובין פעילויות נוספות שפנטזי נטוורק צפויה להשקיע בהן".