האמנות טובה לבריאות: הקשר שבין צילומים לתרומה לחקר הסרטן

וגם: מי חגג 70 עם התאחדות בוני הארץ? • אישה ראשונה ב-90 שנה: אמירה אהרונוביץ מונתה למנכ"לית הסוכנות היהודית

ורד רוזן, טדי שגיא, יעל נזרי / צילום: חן גלילי
ורד רוזן, טדי שגיא, יעל נזרי / צילום: חן גלילי

אל האנגר 24 בנמל תל אביב, הגיעו ביום חמישי בערב איש העסקים טדי שגיא ובת זוגו יעל נזרי; רונית ואיתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה ויו"ר אלקטרה בנייה; משה פטרבורג; ויואב הורוביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. האירוע: פתיחת תערוכת הצילומים של האמנית ורד רוזן, בה היא מציגה קולאז'ים באמצעות צילום ועיבוד דיגיטלי, ממקומות בהם ביקרה. 

רוזן קיבלה את פני הבאות והבאים, יחד עם בן זוגה ברק רוזן, מבעלי קבוצת ישראל קנדה, ויחד עם עו"ד תמיר גילת, ראש הקרן לחקר הסרטן ICRF, שהערב התקיים בהשתתפותה. עוד נמסר כי חלק מההכנסות ממכירת היצירות יוקדשו לטובת הקרן, כאשר התערוכה תוצג עד סוף החודש.

עוד הגיעו להתרשם: מירי ואסי טוכמאייר, שותפו של ברק רוזן בקבוצת ישראל קנדה; גלית וניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן; צחי ארבוב, מבעלי אקרו נדל"ן; הצלם זיו קורן; רותם וצחי חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת האחים חג'ג'; איילת ויאיר לנדאו; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר, ואחרים. 

יואב הורביץ, זיו קורן, תמיר גילת, ברק רוזן / צילום: חן גלילי
 יואב הורביץ, זיו קורן, תמיר גילת, ברק רוזן / צילום: חן גלילי

בונים על שיתוף פעולה: מי חגג 70 עם התאחדות בוני הארץ?

אמש ציינה התאחדות בוני הארץ את אירועי ה-70 להקמתה, במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. את פני האורחים והאורחות קיבלו רוני בריק, נשיא ההתאחדות ועו"ד אליאב בן שמעון, המנכ"ל.

הערב נפתח בברכות של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ושר השיכון יואב גלנט. ריבלין אמר לנוכחים: "רוב הציבור חושב שאתם יושבים על ביצי זהב. אבל הם שוכחים שבחרתם לרדת לשדה העשייה ולסכן את הונכם. אני מודה לכם שבחרתם לעשות זאת ושאתם בוחרים בצד הנכון. המשיכו לבנות את הארץ בכל מקום גם בנגב בגליל ובגולן". עוד נכחו: ניסים בובליל, לשעבר נשיא ההתאחדות; ראול סרוגו, שנכנס לתפקיד; אילן גורדו, גזבר ההתאחדות ויו"ר מרכז הליכוד בירושלים ואחרים.

במסגרת החגיגות הוענקו אותות יקיר ענף הבנייה לאשר גרין, סגן נשיא ההתאחדות היוצא ולאביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס ולשעבר ראש מטה הדיור, שהצהיר על הבמה: "כשנכנסתי לתפקיד הקודם, כל באתי להתאחדות בוני הארץ וקבלתי מהם רשימת דרישות. את רובן ביצעתי. זו דוגמה נדירה לשיתוף פעולה של המגזר הממשלתי והעסקי. כך צריך להיות".

רוני בריק, ראובן ריבלין, אילן גורדו / צילום: כפיר סיון
 רוני בריק, ראובן ריבלין, אילן גורדו / צילום: כפיר סיון

אישה ראשונה ב-90 שנה: אמירה אהרונוביץ - מנכ"לית הסוכנות היהודית

אמירה אהרונוביץ מונתה לתפקיד מנכ"לית הסוכנות היהודית. מינויה של אהרונוביץ אושר על-ידי ועדת מינויים בראשותו של היו"ר יצחק (בוז'י) הרצוג. עוד נמסר, כי אהרונוביץ היא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד, זאת מאז הקמת הסוכנות היהודית לפני 90 שנה.

אהרונוביץ, 47, מילאה עד מינוי זה, תפקידים שונים בסוכנות, בהם תפקידי מטה ושטח. אהרונוביץ תחליף בתפקיד את אלן הופמן ששימש בתפקיד מנכ"ל מאז מארס 2010, וכעת פורש.

בנוסף למינוי זה, נמסר כי ג'וש שוורץ ימונה למנהל קשרי חוץ של הסוכנות היהודית בנוסף לתפקידו כמזכ"ל הארגון. שוורץ, 48, עובד בסוכנות מאז עלייתו לארצה מקנדה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. 

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג נסר כי: "אמירה אהרונוביץ וג'וש שוורץ נבחרו בשל היכולות הגבוהות שלהם וניסיונם העשיר. יחד עם הנהלה ועובדים מצוינים אני מוביל את הסוכנות היהודית לתקופה של שינוי משמעותי כדי לתת מענה לאתגרים מרכזיים בחברה הישראלית ובעולם היהודי".

אמירה אהרונוביץ / צילום: הסוכנות היהודית
 אמירה אהרונוביץ / צילום: הסוכנות היהודית