ביום של נפילות בבורסה: G1 של קרן פימי גייסה לפי שווי חברה של 450 מיליון שקל

חברת האבטחה G1, שעד לפני קצת יותר משנה נקראה G4S, ושנרכשה על ידי פימי ביוני 2017 תמורת קצת יותר מ-400 מיליון שקל, גייסה אתמול 150 מיליון שקל בשלב המוסדי • היום יושלם השלב הציבורי בהנפקה, שבו תנסה לגייס עד 42 מיליון שקל

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול בבורסה בתל אביב אמנם הקשו על מהלך הנפקתה של קבוצת האבטחה G1, וצמצמו את היקף ההון שביקשה לגייס, אולם למרות זאת היא השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שהיא מקדמת (בדרך של הצעת מכר) מהלך לא פשוט ביום של ירידות שערים חדות כפי שנרשמו אתמול.

בסך הכול הבטיחה בעלת השליטה ב-G1, קרן פימי, מכירת מניות בסכום של כ-150 מיליון שקל, המשקף לחברה המונפקת שווי חברה של כ-450 מיליון שקל, וזאת לעומת עד 275 מיליון שקל שביקשה למכור לפי שווי חברה של 500-550 מיליון שקל ל-G1.

קרן פימי בראשות ישי דוידי עשויה למכור מניות G1 בסכום של כ-40 מיליון שקל נוספים בשלב הציבורי של ההנפקה (ובסך הכול כ-190 מיליון שקל), אם כי המגמה השלילית בשווקים עומדת לרעתה, ולכן לא מן הנמנע כי תסתפק בכסף המוסדי.

תוצאות G1
 תוצאות G1

את הצעת המכר של מניות G1 הובילו דיסקונט חיתום, לידר וברק קפיטל, באמצעות הצעה לא אחידה - שבמסגרתה כל גוף שהיה מעוניין לקנות מניות הגיש את הצעתו עם סכום הרכישה, ועם שווי החברה שלפיו היה מעוניין לבצע את הרכישה. בהתאם לסך הביקושים הכולל שקיבלה, החליטה פימי על הנתח הנמכר של מניות G1 לכל גוף. ככל הידוע, בהנפקה לקחו חלק כמה גופים מוסדיים גדולים.

מההודעה המשלימה שפרסמה G1 אמש עולה, כי בהשלמת מכירה של מלוא הסכום המתוכנן (כ-190 מיליון שקל), סך הוצאות ההנפקה, הכוללות עמלות ייעוץ, ריכוז והפצה והוצאות אחרות, יעמוד על כ-5 מיליון שקל.

G1, שעד לפני קצת יותר משנה נקראה G4S, עוסקת בשלושה תחומי פעילות - פתרונות אבטחה, הכוללים אספקת שירותים בתחומי הביטחון, האבטחה והשמירה, ומהווים את עיקר פעילותה. נוסף על כך לחברה מגזר פעילות מוקדים - שבו היא מפעילה שירותי מוקד, סיור, פיקוח ובקרה והפעלת מערכות ביטחון ובטיחות. עוד יש לה מגזר פעילות טכנולוגיות - תחום הכולל מתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה במגוון טכנולוגיות מתח נמוך, ביטחון, בטיחות ומולטימדיה. G1 גם הקימה בשותפות עם קבוצת שיכון ובינוי (שו"ב), באמצעות חברת פוליסיטי, את המכללה הלאומית לשוטרים של משטרת ישראל, כפרויקט BOT.

בסך הכול מעסיקה G1, שמשרדיה ממוקמים בפתח תקווה, קרוב ל-5,500 עובדים, עיקרם (יותר מ-4,600) בתחום פתרונות האבטחה. מנכ"ל החברה הוא מיקי אדיב ובאתר החברה היא מציינת כי היא הקבוצה המובילה בישראל באספקת שירותי האבטחה, הביטחון והבטיחות בפריסה ארצית נרחבת. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה של G1 עלו ב-3% ל-600 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה עלה ב-4% ל-32 מיליון שקל.

בשנים האחרונים מימשה קרן פימי את החזקותיה במספר חברות פורטפוליו באמצעות הצעת מכר בבורסה בתל אביב (אינרום, אוברסיז קומרס ונובולוג). לאחר השלמת ההנפקה של G1 היא צפויה להיות החברה הציבורית ה-15 שבשליטת הקרן, המחזיקה בין היתר בחברות נייר חדרה, גילת לוויינים, המלט ומנועי בית שמש. 

את רכישת G1 מידי קבוצת האבטחה העולמית G4S השלימה פימי ביוני 2017 תמורת קצת יותר מ-400 מיליון שקל, מכירה שנעשתה על-ידי החברה הבריטית על רקע ביקורת מתנועת ה-BDS על פעילותה של G1 מעבר לקו הירוק.