בנק הפועלים מאמין בסאפיינס: מעלה המלצה ומעריך שההכנסות יצמחו בשיעור שנתי של 10% בשנים הקרובות

להערכתם החברה נמצאת בעיצומה של תפנית חיובית לאחר המהמורות שנקרו בדרכה אשתקד • וכי לצד המשך צמיחה בשווקים הקיימים, השוק הטורקי והשוק הסקנדינבי יספקו לחברה הזדמנויות חדשות

רוני על-דור / צילום: איל יצהר
רוני על-דור / צילום: איל יצהר

ירידת מחיר המניה של חברת התוכנה סאפיינס  בחודשים האחרונים מוביל את כלכלני בנק הפועלים להעלות המלצה למניה. בבנק המליצו קודם לכן על המניה בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 13 דולר, אך ירידה של 20% במחיר מסוף ספטמבר למחיר של כ-10.6 דולר הוביל לאפסייד של 23% על מחיר היעד של הבנק, ולפיכך ההמלצה למניה עולה ל"תשואת יתר".

סאפיינס שהיא חלק מקבוצת פורמולה, מנוהלת על-ידי רוני על-דור, ומספקת פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 526 מיליון דולר.

האנליסט שי זיגלמן מבנק הפועלים כותב בהמלצה כי החברה, לאחר שביצעה מספר רכישות, מעסיקה קרוב ל-2,400 עובדים ב-25 משרדים בעולם, יש לה 400 לקוחות והיא מציעה כ-15 מערכות. להערכתו, החברה נמצאת בעיצומה של תפנית חיובית לאחר המהמורות שנקרו בדרכה אשתקד.

"צבר ההזמנות של סאפיינס, ההשקעות במחקר והפיתוח שבוצעו לצורך שדרוג היכולות והצעת פתרונות חדשים, לצד עיבוי צוותי היישום וההטמעה, צפויים להמשיך לספק תשתית לצמיחה בפעילות בשנים הבאות", כותב זיגלמן, ומעריך שלצד המשך צמיחה בשווקים הקיימים, השוק הטורקי והשוק הסקנדינבי יספקו לחברה הזדמנויות חדשות.

"מנגד, גורם שמעיב על צמיחת ההכנסות ורווחיות סאפיינס היא סביבת הפעילות התחרותית, המצריכה שמירה על רמת השקעות גבוהה לאורך זמן", כותב האנליסט. "בנוסף, השפעה שלילית של החשיפה המטבעית עשויה ללחוץ על הרווחיות התפעולית של הפעילות מחוץ לארה"ב. עם זאת, התרומה הגוברת של עובדי ה-offshore (בפולין והודו) ויישום תוכנית ההתייעלות צפויים לתמוך בשיפור הרווחיות התפעולית".

להערכת זיגלמן, פעילות החברה ב-2019 תמשיך במגמת שיפור, לאחר התפנית ב-2018. ב-2017, החברה איבדה פרויקט של לקוח גדול (להערכת זיגלמן מדובר בחברת MassMutual), דבר שהוביל לשחיקת הרווחיות התפעולית. במקביל הופסקו מכירות מערכות eMerge כחלק מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בתחום הביטוח, כך שהמכירות בתחום זה ירדו מ-18 מיליון דולר ב-2016 ל-6 מיליון דולר ב-2017 ולכ-1 מיליון דולר השנה. עם זאת, הוא מזכיר מספר עסקאות משמעותיות וגדולות מהצפוי - ביניהן חוזה שלהערכתו מגיע ל-60 מיליון דולר בדרום אפריקה.

ב-2018 סאפיינס רושמת צמיחה, שלדברי זיגלמן הונעה בעיקר מהתנופה בפעילות הביטוח הכללי והמשנה באירופה ובארה"ב. "הצמיחה החזויה ב-2018 (בשיעור של 4.7%-6.6%) צפויה לגלם האטה משמעותית לעומת צמיחה של 26% ב-2017", מציין האנליסט. עם זאת לדבריו, בנטרול תרומת רכישת StoneRiver ב-2017, פעילות החברה צמחה רק ב-1%-2% באותה שנה, כך שהצמיחה ב-2018 מהווה תפנית חיובית. להערכתו, בשנים הקרובות יצמחו הכנסות החברה בשיעור שנתי ממוצע של 10%.