רצף רכישות ה-IT נמשך: מטריקס רוכשת 80% מדנה הנדסה תמורת 52 מיליון שקל

החברה הנרכשת אינה מתחום המחשוב, אלא עוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות • הרכישה, באמצעות החברה הבת של מטריקס, אביב הנדסה (85%), נעשית לפי שווי של 65 מיליון שקל לנרכשת

רצף הרכישות שמבצעות חברות ה-IT הבורסאיות נמשך היום, כאשר מטריקס הודיעה על ביצוע רכישה בהיקף של 52 מיליון שקל. בניגוד לרכישות אחרונות שבוצעו בענף, הפעם החברה הנרכשת אינה מתחום המחשוב, אלא דווקא עוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות.

הרכישה מתבצעת כך שמטריקס תרכוש, באמצעות החברה הבת שלה (85%) אביב הנדסה, 80% ממניות חברת דנה הנדסה, בתמורה ל-52 מיליון שקל - כלומר לפי שווי של 65 מיליון שקל לחברה הנרכשת.

המוכרים בעסקה הם מייסדי דנה הנדסה - דן הולצמן וחנה שטרן - אשר מחזיקים במניות החברה יחד עם בן זוגה של שטרן. לאחר המכירה ייוותרו בידי הולצמן 20% ממניות דנה, והוא ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה לתקופה של שלוש שנים לפחות.

לפני הקמת החברה שימש הולצמן כמשנה למהנדס העיר ת"א, וכמנכ"ל חברת נתיבי איילון. השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על הגבלים עסקיים ואישור מלקוחות מסוימים. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת מטריקס מזומנים בסך 231 מיליון שקל, והיא תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים.

דנה הנדסה הוקמה ב-1994, והיא פועלת מתל אביב, עם סניפים בחיפה ובירושלים. החברה עוסקת בניהול ובפיקוח על פרויקטי תשתיות לאומיות (ללא ביצוע), תוך התמחות בניהול פרויקטים גדולים בתחום התחבורה. במטריקס מציינים, כי בחברה מועסקים 110 עובדים וקבלני משנה, רובם בתחום ההנדסה האזרחית, ועיקר לקוחות החברה הם גופים ציבוריים; בין היתר היא ניהלה או מנהלת כיום פרויקטים עבור הרכבת הקלה בת"א, ואת גשר יהודית, את ביצוע הרכבת המהירה לירושלים ופרויקט "תכנן ובנה" ביישוב חריש.

מנתונים שצירפה מטריקס להודעתה עולה, כי הכנסות דנה ב-2017 הסתכמו ב-48 מיליון שקל, ירידה מ-50.1 מיליון שקל ב-2016, והרווח הנקי שלה היה 9.2 מיליון שקל, לעומת 9.4 מיליון שקל ב-2016. סך נכסי החברה בסוף 2017 היה 24.2 מיליון שקל וההתחייבויות שלה עמדו על 2.8 מיליון שקל.

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "רכישת דנה הנדסה תאפשר לחברת אביב לספק פתרון כולל ומקיף בתחום הייעוץ ההנדסי והפרויקטלי, לרבות ניהול פרויקטי תשתית, מהגדולים והמרכזיים במשק, ובהתבסס על תקציבי ענק רב-שנתיים. הרכישה תאפשר להרחיב ולחזק את בסיס הלקוחות של מטריקס ואביב ותחומי פעילותן בתחום שירותי הערך המוסף".

הולצמן, מנכ"ל דנה, מסר: "אני שמח להצטרף למטריקס וליצור מנוף רב עוצמה באמצעות חיבור פעילותנו עם חברת אביב. אני בטוח שהחיבור בינינו יספק ערך מוסף גדול ללקוחותינו. אנו עומדים בפני שנים של השקעות אדירות בתשתיות במדינה והפוטנציאל העסקי לדנה הוא מבטיח ביותר".

מטריקס נסחרת בבורסה בשווי של 2.4 מיליארד שקל, והיא מספקת פתרונות שונים בתחומי התוכנה, החומרה, האינטגרציה וההדרכה. החברה היא חלק מקבוצת פורמולה, שמחזיקה 49.2% ממניות מטריקס. 

בשבועות האחרונים ביצעו חברות ה-IT הבורסאיות מספר רכישות, כאשר וואן רכשה שתי חברות ב-47.5 מיליון שקל, חילן רכשה חברה ב-59 מיליון שקל וטלדור ביצעה רכישה בהיקף 7 מיליון שקל. 

את העסקה ליוותה פירמת PwC.