גם זה אפקט בחירות: גאולה אבן פורשת מהגשת החדשות בתאגיד השידור

מגישת מהדורת החדשות תוחלף באופן זמני ע"י רומי ניומרק ומיכל רבינוביץ' • נראה כי לקראת הבחירות הקרובות, שם צפוי בעלה גדעון סער להיות דמות דומיננטית, העיתונאית הבכירה בחרה לפנות את הבמה • סער הגיב בטוויטר וצייץ: "אוהב אותך וגאה בך, גאולה!"

גאולה אבן-סער הודיעה הערב (ב') כי תפרוש מהגשת מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבור.

בסוף המהדורה הודיעה אבן-סער כי זאת הייתה המהדורה האחרונה של חדשות הערב בהגשתה. "הייתה לי זכות להוביל את המהדורה המרכזית מאז הקמת התאגיד לפני למעלה משנה ו-7 חודשים", אמרה. אבן-סער הודתה להנהלת התאגיד על האמון ועל החופש המקצועי שניתן לה. היא תוחלף באופן זמני על-ידי רומי ניומרק ומיכל רבינוביץ', כך הודיעו בתאגיד "כאן,.

אבן-סער היא אשתו של איש הליכוד גדעון סער. נזכיר כי המורכבות שבסיטואציה בה מגישת חדשות מובילה נשואה לפוליטיקאי בולט עלתה בעבר, אך מאחר שסער פרש מהחיים הפוליטיים לתקופה של למעלה משנתיים, הקרבה המשפחתית בין השניים לא היוותה בעיה.

באפריל השנה הודיע סער כי בכוונתו לחזור לפוליטיקה, ולאחר מספר חודשים אבן-סער מצאה את עצמה בסיטואציה לא פשוטה, כשהיא צריכה לדווח שראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את בעלה בכך שהוא חותר תחתיו. אבן-סער התמודדה עם האתגר בכבוד והובילה את הידיעה עם המשפט "עכשיו למתקפה של ראש הממשלה על בכיר בתנועת הליכוד", והוסיפה כי "נתניהו מאשים שר לשעבר כי הוא רקח תרגיל חתרני נגדו. נתניהו רומז לגדעון סער". אז עצרה, הוסיפה גילוי נאות שגדעון סער הוא בעלה, והעבירה את השידור לכתב יואב קרקובסקי.

ללא קשר ליחסיו עם נתניהו, נראה כי גדעון סער צפוי להיות דמות דומיננטית בבחירות הקרובות - מה שיוצר ניגוד אינטרסים אמיתי בין העיסוק שלו לעיסוק של אבן-סער. בשלב הזה, כאמור, אבן-סער בחרה לוותר ולפנות לבעלה את הבמה - לפחות בכל הקשור להגשת החדשות.

בהמשך לדבריה של אבן-סער כי תפרוש מהגשת המהדורה, פרסם חשבון הטוויטר של "כאן" את הודעת הפרישה המלאה של המגישה:

גם גדעון סער הגיב ברשת טוויטר וצייץ: "אוהב אותך וגאה בך, גאולה!"