"אנשים לא יסירו את טינדר מהטלפון רק כדי לנסות את אפליקציית ההיכרויות של פייסבוק"

מנדי גינסברג, מנכ"לית קבוצת מאץ' שבבעלותה אפליקציות כמו טינדר ואוקיי קיופיד, אומרת בראיון כי התנהגות בריונית תעיף את המשתמש מכל אפליקציות הקבוצה • צופה: "ההזדמנות הגדולה נמצאת מחוץ לארה"ב ומחוץ למערב אירופה"

לפני עשר שנים, כשמנדי גינסברג שאלה זוגות כיצד הם נפגשו, סיפקו לה חלק מהם תשובה כוזבת: "אה, נפגשנו דרך חברים". כשהיא גילתה להם שהיא עובדת בחברת דייטינג מקוונת, התשובות שלהם השתנו: "אה, בעצם נפגשנו דרך מאץ'", הם היו מספרים לה.

גינסברג עובדת במאץ' גרופ קרוב ל-13 שנים, ובינואר התמנתה למנכ"ל החברה, לאורך כל התקופה היא הייתה עדה להתפוגגותה הכמעט מוחלטת של הסטיגמה על שירותי הדייטינג המקוונים. כיום מיישמים אנשים רבים בגאווה אסטרטגיית דייטינג באמצעות כמה אפליקציות במקביל.

מאץ' מחזיקה בכמה יישומי דייטינג ידועים, כולל טינדר, הינג' ואוקיי קיופיד, לצד מותגים פחות מוכרים כמו PetPeopleMeet.com, שמיועד לסינגלים אוהבי חיות, ו-LDSPlanet.com, שמיועד לחברי הכנסיה המורמונית. החברה, הפועלת מדאלאס, מרחיבה את פעילותה לאמריקה הלטינית, יפן, קוריאה הדרומית והודו, כדי למצות את הפוטנציאל של שוק בן 600 מיליון רווקים, על פי הערכתה.

שנתה הראשונה של גינסברג כמנכ"לית החברה הייתה רבת אירועים: לאחר שניסתה ללא הצלחה לרכוש את מפעילת יישום הדייטינג באמבל, תבעה מאץ' באביב שעבר את יריבתה בגין הפרת פטנטים ל"החלקה" (Swipe, הפעולה הבסיסית בה מעבירים תמונה של מישהו ימינה או שמאלה ובכך בוחרים בו או פוסלים אותו) ולפיצ'רים אחרים שהפכו את טינדר לפופולרי. באמבל כינתה את מאץ' "בריונית", והגישה תביעת נגד משל עצמה בסך 400 מיליון דולר. במאי הכריזה פייסבוק על כניסתה לשוק שירותי הדייטינג המקוונים, ומניית מאץ' נחתכה ב-22% בתוך יום אחד, אך התאוששה לאחר מכן. למרות התחרות העזה, עסקי הדייטינג המקוונים "לעולם לעולם לעולם לא יתיישנו. אנחנו זקוקים לקשרים אנושיים. גם אם אנחנו לא רוצים קשרים כאלה, יש את הכמיהה הבסיסית הזאת ללכת לחפש אותם", אומרת גינסברג, בראיון שהעניקה לאחרונה לוול סטריט ג'ורנל.

מי לא משתמש כיום ביישומים שלכם, והיכן אתם מזהים את הפוטנציאל הגדול ביותר?

"יש כיסי הזדמנות מעניינים מאוד. למשל, לפני שמונה חודשים השקנו את Chispa כדי להתמקד בקהילה הלטינית בארה"ב, שסובלת ממחסור בשירותים מספיקים. אבל בכנות, ההזדמנות הגדולה ביותר נמצאת מחוץ לארה"ב ומחוץ למערב אירופה".

כיצד אתם מושכים משתמשים במדינות שתרבות הדייטינג שלהן אינה דומה לשל ארצות-הברית?

"באוקיי קיופיד יש שאלות באמת מרתקות שמאפשרות להכיר אנשים. בהודו השאלות האלה שונות: 'גבינת פניר או פיצה: כן או לא?', 'האם נשים צריכות להמשיך לעבוד לאחר נישואיהן?'. בארה"ב לא היית מציג שאלות כאלה. אנחנו לוקחים מוצר ומוודאים שהוא יהפוך להרבה יותר רלוונטי".

כיצד השתנו המוצרים שלכם בעידן MeToo#?

"אני אישה ואני גם אם לצעירה בת עשרים שמשתמשת ביישומי דייטינג, כך שאני מקדישה המון מחשבה לבטיחות ולביטחון - בייחוד של המשתמשות שלנו. זה עוזר שלחברה יש הרבה יישומי דייטינג, כיוון שאם נרשמת התנהגות רעה באחד היישומים, אנחנו יכולים לזהות את אותו המשתמש ולהעיף אותו מכל היישומים שלנו. אני אומרת 'אותו' כיוון שבדרך כלל אנחנו רואים יותר התנהגות רעה מצד גברים.

"כשהתחלתי השנה, חשבתי הרבה על מה עוד אנחנו צריכים לעשות. הקמתי מועצה מייעצת בסוגיית בטיחות. במועצה הזו חברה טראנה בורק, שהשיקה את תנועת MeToo# המקורית. המועצה באמת עוזרת בזיהוי פרצות וכן בזיהוי השינויים שעלינו לבצע בהתנהלותנו".

  האם המהלך של פייסבוק מדיר שינה מעינייך?

"יש המון דברים אחרים שמדירים שינה מעיניי. אני דואגת: 'איך נראית מפת הדרכים שלנו? האם אנחנו מחדשים מספיק? יש לנו את האנשים המוכשרים המתאימים?'. אי אפשר להמעיט בערכה של פייסבוק, אבל אני כן בטוחה שהודות לטינדר, מנוע הצמיחה הגדול שלנו, אנשים בגיל 21 לא יגידו: 'אני עומד להיפטר מיישום הטינדר שלי כדי להשתמש בפייסבוק'".

יותר מ-80% ממאץ' גרופ נמצאים בבעלות IAC/InterActive Corp של בארי דילר. איזו עצה הוא נתן לך?

"הוא מקבל החלטות באופן מאוד אינסטינקטיבי. הוא אוהב לגשת ישר ללב הבעיה, והוא ממריץ יחידים וצוותים להגיע ליעד. זה לא תמיד קל. הוא ידוע כאדם שמאמין ביצירת מתח ובאתגור מנהלים, אבל אני חושבת שזה מועיל לכולנו".

תוכלי לספק דוגמה של בעיה שהיית מציגה בפניו?

"אנחנו בוחנים את מפת הדרכים של טינדר ומקדישים מחשבה עמוקה ליצירת חוויית לייפסטייל חזקה יותר. בארי דילר ממוקד בתענוג שנגרם לצרכנים - זה מעניין מאוד לראות איך הוא נדלק. הוא אומר: 'חבר'ה, אתם לא מבינים את הנפש של הצרכן'. הוא לא בהכרח אומר: 'אוקיי. זוהי הדרך שבה אתם צריכים לפתור את הסוגיה'. זה יותר עניין של דיאלוג ודיון".

מהי העצה הטובה ביותר שקיבלת לגבי הקריירה שלך?

"כשהייתי קטנה אימא שלי אמרה לי: 'אם את רוצה משהו, תפתחי את הפה שלך ותבקשי. מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? מישהו יגיד לא'. את חייבת להיות מוכנה לשמוע את המילה "לא". אני חושבת שנשים נוהגות כך פחות מגברים, אז אני מקווה שאשמש מקור השראה לנשים אחרות לפתוח את הפה ולבקש".

כיצד תיראה מאץ' ב-2025?

"למרות ריבוי הטכנולוגיה, אנשים כיום יותר מנותקים משהיו אי פעם. חשוב מאוד שמוצרים כמו שלנו יתמקדו בקשרים אנושיים וביצירת קשר בין אנשים במתכונת של אחד על אחד. זה ימשיך לקרות על כוס קפה או יין, וככה זה צריך להיות - יש אנשים בודדים בעולם.

"הווידיאו עומד לשחק תפקיד. הרי אנשים נפגשים בסופו של דבר פנים אל פנים - אני מקווה שהם ייפגשו - ואפילו קשר הווידיאו הזה עומד להיות מאוד חשוב. אנחנו צריכים להסתכל זה לזה בעיניים, ואנחנו צריכים להיות מסוגלים לשתף זה את זה בחיים שלנו, אפילו לחמש דקות, שעה שלמה או חמש שנים".