בנק הפועלים בוחן את המשך פעילותה של חברת הברוקראז' פועלים סהר

בבנק הפועלים מסבירים את המהלך ברווחיות הלא-מהותית והנשחקת של פועלים סהר, כשלדברי הבנק, תיבחן האופציה של מתן שירותי ברוקראז' וקסטודיאן למוסדיים ישירות דרך הבנק • בשנת 2017 תרמה פעילות פועלים סהר רווח נקי של 7 מיליון שקל לתוצאות הפועלים

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר

לאחר שינוי מבנה הבעלות בבורסה והוצאתה משליטת הבנקים, ובצל התחרות הגוברת בשוקי הקסטודיאן והברוקראז', בנק הפועלים , שבניהולו של אריק פינטו, הודיע כי הוא בוחן את המשך פעילות פועלים סהר, המספקת שירותי שוק הון למשקיעים מוסדיים.

בבנק הסבירו את המהלך ברווחיות הלא מהותית והנשחקת של פועלים סהר, כשלדברי הבנק, תיבחן האופציה של מתן השירותים למוסדיים ישירות דרך הפועלים.

"הבנק מבצע בחינה של הפעילות, בעקבות מכרזים שביצעו גופים מוסדיים לבחירת שירותי הקסטודי שלהם. התוצאה של מכרזים אלו היא ירידה משמעותית בהיקף ההכנסות בתחום הקסטודי בכלל השוק", נמסר מבנק הפועלים. "הבנק בוחן את האפשרות לספק שירותים אלה לגופים מוסדיים גדולים רק בתוך הבנק כחלק מעבודתו השוטפת (ולא באמצעות חברה חיצונית)".

בשנת 2017 תרמה פעילות פועלים סהר רווח נקי של 7 מיליון שקל לתוצאות הבנק. גם לאחר שפועלים סהר תחדל לפעול כפי שהיא פועלת כיום, הבנק ימשיך לפעול במתן שירותי ברוקראז', תחום שבו הוא מחזיק בנתח משמעותי מהשוק.