חשד: בעלי עמותה הוציאו במרמה ובהונאה כ-1.4 מיליון שקל מכספי משרד החינוך

בתום חקירה סמויה, עצרה המשטרה שלושה חשודים מרכזיים בניהול העמותה • החשודים נחקרים בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות

הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק
הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק

משטרת ישראל עצרה אתמול (ג') שלושה חשודים, בעלי עמותה ובעלי תפקידים בה, בחשד כי הוציאו במרמה ובהונאה כ-1.4 מיליון שקל מכספי משרד החינוך.

ראשיתה של חקירת המשטרה עם קבלת דיווח אודות חשד למרמה והונאה המבוצעים כנגד משרד החינוך במטרה להשיג כספים למוסד חינוך המנוהל על ידי עמותה בעיר בית שמש. חוקרי ההונאה של משטרת ישראל שפתחו בחקירה סמויה, הצליחו לאתר עשרות מסמכים שהועברו מהעמותה למשרד החינוך, החתומים על ידי רואה חשבון ובהם תצהירים אודות מוסד חינוך אותו מפעילים, שבגינם עפ"י החשד הצליחו להוציא סכום מצטבר של כ-1.4 מיליון שקל במהלך השנתיים האחרונות.

עוד העלתה החקירה חשד, כי המסמכים שהועברו למשרד החינוך מזויפים וכך גם החתימות המופיעות עליהם של רואה חשבון, שמעולם לא התקשר עם העמותה, הנם מזויפים. מהחקירה עולה, כי ככל הנראה החשודים זייפו את חתימותיו של רואה החשבון.

אתמול, כאמור, עצרו חוקרי המשטרה שלושה חשודים מרכזיים בניהול העמותה והם הובאו לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות. עם סיום חקירתם יוחלט באם להביאם בפני בית המשפט.

ממשטרת ישראל נמסר כי "קבלת התלונה בעניין העמותה במשטרה הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעקרה פגיעה ישירה במוסדות החינוך, בתלמידים ובכספי הציבור משלם המסים. במסגרת החקירה פעלו החוקרים לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך כשנתיים וקיבלו במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך".