השר לבטחון הפנים ארדן יעמוד מאחורי הצעת המחליטים לייצוא הקנאביס הרפואי

השר הוסיף כי מבחינתו הוא מוכן להצביע לחיוב בעניין כבר בישיבת הממשלה הקרובה • בפועל המועד המוקדם ביותר האפשרי לדון בעניין יהיה כנראה יום ראשון הקרוב, לאחר שרה"מ יחזור מברזיל

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר היום (ד') כי הוא מאשר את הצעת המחליטים שתאפשר את יצוא הקנאביס הרפואי לחו"ל, וכי מבחינתו הוא מוכן להצביע לחיוב בעניין כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

כרגע מתוכנן ראש הממשלה בנימין נתניהו לטוס מחר לברזיל, כך שבפועל המועד המוקדם ביותר האפשרי לדון בעניין יהיה כנראה יום ראשון הקרוב. אם הייצוא אכן יאושר, יישום המהלך יקח עוד 6-8 חודשים.

ארדן קידם לאחרונה יחד עם חבר הכנסת יואב קיש את הצעת החוק שתתן בידי משטרת ישראל את הכלים כדי לפקח על תעשיית הקנאביס הרפואי ועל חוות הגידול ולמנוע זליגת קנאביס לשימוש לא רפואי על ידי תושבי ישראל. לאחר אישור הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית אתמול, נתן השר לביטחון הפנים אישור סופי להביא את הצעת ההחלטה לאישור הממשלה, ולאפשר את יצוא הקנאביס לחו'"ל.

ארגן: "כשר לביטחון הפנים אחריותי היא להגן על הילדים והנוער מהצפת המדינה בסמים. לפני כשנה סיכמתי את התנאים לקידום הנושא עם משרד האוצר ולאחר שהאוצר לא עמד בסיכומים, קידמתי בעצמי מתוך ראיית חשיבות הנושא גם לייצוא מישראל וגם לצרכני הקנאביס הרפואי בישראל, יחד עם יו"ר ועדת הפנים יואב קיש, את הצעת החוק שאושרה אתמול ותיתן למשטרה את הסמכויות הנדרשות לפיקוח על חוות גידול הקנאביס. הצעת המחליטים תשלים את המהלך ותאפשר למדינת ישראל להיכנס במהרה לענף ייצוא הקנאביס הרפואי לעולם וגם תאפשר את הפיקוח הנדרש".

בשלב זה כל השרים הקשורים לסוגיה תומכים במהלך ורק דעתו של ראש הממשלה נתניהו עדיין אינה ידועה.