במקביל לפיזור: הסתיים הסכסוך בין הכנסת לסוכנות הצילום פלאש90

הסכסוך, שנחשף לראשונה ב"גלובס", החל אחרי שהסוכנות טענה שהח"כים נוטלים תמונות של צלמי הסוכנות ללא רשות ועושים בהם שימוש ברשתות החברתיות

ישיבה במליאת הכנסת / צילום: חיים צח-לע"מ
ישיבה במליאת הכנסת / צילום: חיים צח-לע"מ

במקביל לפיזור הכנסת ה-20 ויציאה למערכת בחירות הגיע אתמול (ד') לסיומו גם סכסוך זכויות יוצרי בין סוכנות פלאש90 לבין חלק מחברי הכנסת ה-20 אחרי שהסוכנות טענה שהח"כים נוטלים תמונות של צלמי הסוכנות ללא רשות ועושים בהם שימוש ברשתות החברתיות.

בהודעה שהפיץ אתמול היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון לכל הח"כים (למרות שברבים מהם לא ישובו בקרוב למשכן) נאמר שבשנה האחרונה הוגשו תביעות ומכתבי דרישה מסוכנות פלאש90 ושכעת הגיעה הכנסת לפשרה עם סוכנות הצילום, הסיפור נחשף לראשונה ב"גלובס".

על פי הודעת ינון, מאחר ומדובר בתופעה רוחבית, תוך שימוש בעמודי חברי הכנסת, הממומנים מכספי הקשר עם הציבור, הוא סבר שיש להגיע להסכם כולל. לפי ההסכם, לרשות כל אחד מחברי הכנסת יועמד מנוי למאגר הצילומים של פלאש90, והוא יוכל להיכנס למאגר באמצעות שם משתמש וסיסמה. "כל ח"כ יהיה רשאי להוריד מהאתר עד 15 צילומים בחודש ולא ניתן יהיה להעביר מכסת תמונות מחודש לחודש."

עוד נקבע שניתן יהיה לעשות שימוש בצילומי מאגר פלאש 90, באתר האינטרנט האישי של חבר הכנסת ובעמודי המדיה החברתיים שלו (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, ווטסאפ וטוויטר).

בכל תמונה יהיה חייב חבר הכנסת לתת קרדיט לצלם ויחול איסור לעשות שימוש בצילומים באתרים של המפלגות או הסיעות כמו גם יאסר להשתמש בהם בעיתונות, עלונים, פרסומות ושלטי חוצות.

ההסכם ימומן באמצעות ניכוי 700 ש"ח מתוך תקציב הקשר עם הציבור של כל אחד מן הח"כים (ובסך הכל 84 אלף ש"ח לשנה), וח"כ שיבקש שלא להיכלל בהסדר, יצטרך להודיע לכנסת על כך.

המשא ומתן להסכם הנ"ל ארך כחצי שנה. פלאש 90, היתה מיוצגת על ידי משרד שוק-שקד, נחמן, והכנסת יוצגה על ידי משרד לוטי. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים נמחקות התביעות שהוגשו כנגד חבר הכנסת יואב קיש ואחרים.