אבטחה | בלעדי

הולכת בשדות: מגל תאבטח מתחמי גידול קנאביס בארץ

ל"גלובס" נודע כי החברה הישראלית מהתחום הביטחוני, בשליטת קרן פימי ובניהולו של דרור שרון, מספקת לחברות מקומיות הפועלות בתחום הקנאביס תכנון אבטחה מדוקדק של מתחם הגידול • מגל כבר צברה ניסיון בשוק הקנאביס הקנדי, שם קיבלה הזמנות בסך של מעל 2 מיליון דולר עד כה

שדה קנאביס./ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס./ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

התחום הלוהט של הקנאביס הלהיב בחודשים האחרונים את המשקיעים בישראל, ולא מעט חברות הודיעו על כניסה לתחום ומניותיהן זינקו. מתברר, שהתחום מייצר עבודה גם לחברה ישראלית ותיקה, שעוסקת בתחום הביטחוני: מגל, שבשליטת קרן פימי ובניהולו של דרור שרון. ל"גלובס" נודע כי מגל החלה לפעול בשוק הקנאביס בישראל והיא מספקת לחברות הפועלות בתחום תכנון אבטחה מדוקדק של מתחם הגידול, שתואם לתקנים הנדרשים. מגל כבר צברה ניסיון בשוק הקנאביס הקנדי, שם היא פועלת באבטחת מתחמי גידול קנאביס של יצרנים מקומיים. נכון להיום, מדובר בשוק קטן יחסית עבור מגל אך הוא עשוי להוות עבורה מנוע צמיחה מעניין. עד כה החברה קיבלה הזמנות בסך של מעל 2 מיליון דולר בקנדה, שאת רובן כבר ביצעה.

הפתרון שמגל מספקת הוא פתרון מקיף, שכולל מערכות להגנת גדרות, בקרת כניסה, מצלמות וידאו ואנליטיקה, מערכות פריצה ואזעקה ובקרת שערים - כאשר הכל מתחבר למערכת שליטה ובקרה מרכזית. בנוסף, ישנן יכולות נוספות שיכולות להיכלל בפתרון האבטחה, ובהן למשל חיבור למערכות בקרה חקלאיות ומערכות מצוקה. החברה משווקת גם רובוט שפיתחה לצרכי אבטחה, וישנם בעלי חוות שמגלים בו עניין כתחליף לפטרול אנושי, שחלק מהמדינות דורשות ממגדלי הקנאביס. בכל מדינה יש תקן שקובע נורמות אבטחה לחוות קנאביס, כאשר דרישות האבטחה הן לרוב מחמירות. כך למשל, לפי חוזר שהוציא משרד הבריאות לפני שנה, בדבר "אבטחה בתנאים נאותים של שרשרת האספקה לקנאביס לשימוש רפואי", נכתב כי האיומים בתחום כוללים מעורבות של גורמים עבריינים, גניבות ושימוש על-ידי לא מורשים. כל אתר, ובכלל זה חוות גידול, חייב לקבל אישור אבטחה מיוחד כתנאי לקבלת רישיון לעיסוק בקנאביס, וכן נקבע שאמצעי אבטחה יוצבו ויופעלו 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. בין היתר מפורטת דרישה למערכת מצלמות היקפית, מערכת זיהוי פנים ועוד.

נזכיר שאושר חוק הסדרת ייצוא הקנאביס בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, שמסדיר את תקצוב הפיקוח על הקנאביס על-ידי המשרד לביטחון פנים. החוק עדיין לא מהווה אישור רשמי לייצוא, ונדרשת החלטת ממשלה בנושא.

מגל  נסחרת בנאסד"ק בשווי של 98 מיליון דולר. החברה מספקת מוצרים ומבצעת פרויקטים בתחומי האבטחה, עבור רשויות ממשל, חברות ואירועים גדולים. בחודשים ינואר-ספטמבר הסתכמו הכנסות החברה ב-66.5 מיליון דולר, צמיחה של 61% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, והיא עברה לרווח נקי של 3 מיליון דולר לעומת הפסד של 7.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.