דירקטוריון רפאל דחה את דרישת רשות החברות לדיבידנד חריג

רשות החברות הממשלתיות דרשה מרפאל לשלם דיבידנד חריג בהיקף 500 מיליון שקל

עוזי לנדאו, יו"ר רפאל / צילום: תמר מצפי
עוזי לנדאו, יו"ר רפאל / צילום: תמר מצפי

הדירקטוריון של רפאל מערכות לחימה דחה היום (ה') בצהריים את הדרישה שהעבירה לו רשות החברות הממשלתיות שבמשרד האוצר לתשלום של דיבידנד חריג בגובה של 500 מיליון שקל.

רפאל היא חברה שבבעלות המדינה ובלי קשר לבקשת הדיבידנד החריג היא צפויה לשלם 200 מיליון שקל דיבידנד למדינה על רווחיה השוטפים מהשנים 2017 ו-2018.

הבקשה של רשות החברות מתייחסת לדיבידנד נוסף, מתוך הרווחים הצבורים של החברה, שאותם היא שומרת למימוש תכניות הפיתוח שלה. מדובר בסכום של כ-2.5 מיליארד שקל, אך חלק גדול ממנו "צבוע" ומיועד לתיקצוב ולמימון תכנית פיתוח.

כל חברי הדירקטוריון שדנו היום על סוגיית הדיבידנד החריג, שתובעת המדינה מרפאל, התנגדו לדרישה. לפי שעה, לא ברור כיצד רשות החברות תגיב על ההחלטה.

יצוין כי בעבר רפאל סירבה לבקשה של מנהל רשות החברות לשעבר, אורי יוגב, להעביר למדינה דיבידנד חריג בגובה שבין 300 ל-350 מיליון שקל מהרווחים הצבורים שלה.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן, כתב לפני זמן באיגרת שהפיץ בקרב כ-8,000 עובדי החברה כי החלטת הדירקטוריון לדחות את בקשת רשות החברות התקבלה בתום דיון מעמיק, תוך בחינת היעדים והאתגרים שלפני החברה בשנים הקרובות.

רפאל נחשבת לחברה הממשלתית הטובה והרווחית ביותר, ומאז 2002 היא שילמה למדינה דיבידנדים בסכום כולל של 1.8 מיליארד שקל. במסגרת היערכותה לשינויים בשוק הביטחוני המקומי בעקבות רכישת תעש בידי אלביט, הצורך לשפר את כושר התחרות שלה בעולם ולתת מענה לשינויים הצפויים במתכונת הסכם הסיוע הביטחוני האמריקאי, רפאל בוחנת מהלכים שיחזקו אותה, תוך שימת דגש על הגדלת היקף היצוא שלה והרחבת הרווחיות.

אחד המהלכים שרפאל מנסה לקדם בחודשים האחרונים הוא רכישת חברת המל"טים אירונאוטיקס ביחד עם איש העסקים אביחי סטולרו. לפי שעה, לא ידוע על התקדמות כלשהי בנושא.

ברפאל סירבו למסור היום תגובה לדברים.