מפלגת מרצ הודיעה על עריכת פריימריז פתוחים, בפעם הראשונה בתולדות המפלגה

כל מי שיתפקד למפלגה עד 13 בינואר יוכל להצביע בתאריך 14 בפברואר על זהות הרשימה לכנסת • יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, קראה למי "שרוצה לקחת חלק בבניית שמאל גדול להתפקד ולהשפיע"

עיסאוי פריג', תמר זנדברג /  צילום: מפלגת מרצ
עיסאוי פריג', תמר זנדברג / צילום: מפלגת מרצ

מפלגת מרצ הודיעה אתמול (א') על עריכת פריימריז פתוחים, בפעם הראשונה בתולדות המפלגה. עד היום נבחרה רשימת המפלגה לכנסת באמצעות בחירות בתוך ועידת המפלגה, גוף שמנה כ-1,000 חברים. אך אחרי הבחירות על ראשות מרצ שנערכו בראשית 2018, התחייבו אז ראשיה שהבחירות לדירוג הרשימה לכנסת יהיו פתוחות.

לפיכך כל מי שיתפקד למפלגה עד 13 בינואר יוכל להצביע בתאריך 14 בפברואר על זהות הרשימה לכנסת. בהודעת מרצ נאמר: "מרצ היא המפלגה היחידה שעדיין ניתן להצטרף אליה ולהצביע, לאחר ששאר המפלגות כבר סגרו את המפקד. הדבר משאיר משחק פתוח למתמודדים חדשים, ובמרצ מצפים לאלפי מתפקדים שיצטרפו בשבועיים הקרובים".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה: "מול כל הימין החדש יש רק שמאל אחד והוא מרצ. אני קוראת לכל מי שרואה עצמו שותף במאבק אמיתי על השלום והדמוקרטיה, לכל מי שמאס בזגזוגים וגמגומים, להצטרף למרצ, ולכל מי שרוצה לקחת חלק בבניית שמאל גדול להתפקד ולהשפיע".

מעבר לחברי הכנסת המכהנים, הודיעו כבר מספר אנשים שיתמודדו. מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר אשר היה איש מפלגת העבודה משחר נעוריו, הודיע היום שהוא עובר למרצ. אופנהיימר היה זה שכתב מספר טורים בעיתונות בעבר וקרא למרצ לפתוח את השורות. את עמוד הטוויטר של אופנהיימר מעטרת תמונתו עם ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. אופנהיימר הוא פרשן אורח קבוע בישראל היום וערוץ 20 ולפיכך אחרי שהודיע שיתמודד זכה לברכות כנות מחבריו הרבים בימין, כולל מן העיתונאי אראל סגל.

גם מחליפו של אופנהיימר בשלום עכשיו, אבי בוסקילה הודיע שיתמודד. בוסקילה ניסה להתמודד על ראשות מרצ והפסיד לתמר זנדברג. בנוסף גם עו"ד גבי לסקי, מי שמייצגת עתירות רבות בבג"ץ בנושא זכויות עצירים, איסור כניסה לישראל ומאבקים של פלסטינים החיים בגדה אל מול הרשויות בישראל, הודיעה שתתמודד.