העברת השליטה בבגיר מתעכבת בהמתנה לקבלת אישור בסין - והמניה נופלת ב-24%

בגיר הודיעה לבורסה כי אישור רשויות הממשל בסין לעסקה מתעכב • בד-בבד הודיעה בגיר כי ביצועי החברה ב-2018 הם בהתאם לציפיות ההנהלה, ושני הרבעונים האחרונים היו רווחיים

צביקה בארינבוים / צילום: אביב חופי
צביקה בארינבוים / צילום: אביב חופי

לא רק עסקת אורבוטק-KLA-Tencor מתעכבת בגלל הרשויות הסיניות - גם עסקה קטנה בהרבה שנוגעת לחברה ישראלית. מדובר בחברת האופנה בגיר  , שנסחרת בבורסה המשנית בלונדון, ועסקת מכירת השליטה בה לידי החברה הסינית Shandong Ruyi טרם הושלמה, למרות שעברה למעלה משנה מאז שדווח עליה. היום דיווחה בגיר לבורסה כי לוקח זמן רב יותר מכפי שציפתה לחברה הסינית לקבל את אישור רשויות הממשל בסין לעסקה. Shandong Ruyi צפויה לשלם 16.5 מיליון דולר עבור 53.7% מהון המניות של בגיר.

בשל העיכוב בקבלת האישור, בגיר הסכימה לדחות את מועד השלמת העסקה ל-30 במאי 2019, מועד בו החברה הסינית אמורה להעביר לבגיר עוד 13.2 מיליון דולר. בעסקה המקורית שנחתמה בנובמבר 2017, מחיר מניית בגיר עמד על 3.5 פני, זהה למחיר בו השקיעו בחברה איש העסקים צביקה בארינבוים, וכן קרן נוקד והפניקס, בתחילת 2017. היום נפלה המניה בתגובה לדיווח על העיכוב ב-24.3% בשעות הבוקר, למחיר של 1.4 פני - פחות ממחצית מחיר העסקה - שמשקף לחברה שווי של 4.8 מיליון פאונד.

"גם אנחנו וגם Shandong Ruyi היינו מעדיפים להשלים את העסקה מוקדם יותר; שתי החברות מחויבות לשותפות הזאת", מסר מנכ"ל בגיר, ערן יצחק. "Shandong Ruyi ממשיכה להיות בטוחה בהשלמת העסקה".

במקביל הודיעה בגיר כי ביצועי החברה ב-2018 הם בהתאם לציפיות ההנהלה, וכפי שצפתה, המחצית השנייה של השנה הייתה חזקה יותר מהראשונה והחברה עברה לרווחיות בשני הרבעונים האחרונים. עדכון נוסף מהחברה במסגרת הדיווח היה על עזיבתו של סמנכ"ל הכספים אודי כהן, שיעזוב במארס ויוחלף על-ידי דותן לוי שמקודם מתוך החברה.