זמן איכות: מנהלים ומנהלות ממליצים על רגעי הפנאי שעשו להם את 2018

מנכ"לית פיוניר ניהול הון ממליצה על המחזמר שריגש אותה, מנכ"ל BSH ישראל מספר על הסרט שהחזיר אותו לגיל 13, ומנכ"ל לייטריקס חושף את המופע שהפתיע אותו • שבעה מנהלים ומנהלות מספרים על רגעי הפנאי של השנה

דראג קון / צילום: פטריק פינגן
דראג קון / צילום: פטריק פינגן

מירי רובינו, יו"ר ועד בנק לאומי

"בספרה 'הסיפור שלי', מישל אובמה אומרת 'גם אתם יכולים'"

"הספר הכי טוב שקראתי השנה הוא ספר הזיכרונות של מישל אובמה: הסיפור שלי. אובמה חושפת בספר  את הקורא לסיפור של הקהילה האפרו-אמריקאית, ומספרת על התרבות, החיים בשוליים של המוצא האתני, ועל ילדותה.

הספר מספר גם על חייה האישיים, אתגריה בתור אישה אפרו-אמריקאית, על מערכת הבחירות, החיים לצד ברק אובמה, והאג'נדה שהיא בחרה לקדם בבית הלבן כאשת הנשיא.

 מירי רובינו / צילום: יונתן בלום
  מירי רובינו / צילום: יונתן בלום

מה שמשך אותי לספר הוא החשיפה לאורח החיים בעבר וגם בהווה וגם לדמויות נשיות חזקות שמעזות לפרוץ גבולות שבזכותן אובמה מתחילה להאמין בעצמה. הספר באמת לא איכזב, הוא חושף את קוראיו לעולם אחר ממקור ראשון. 

אחד הדברים המאוד מיוחדים שאהבתי, הוא המקום הצנוע והאותנטי שממנו מביאה מישל את כל סיפור חייה, הטקסט שכתוב בגובה העיניים, יצר אצלי המון כבוד וחיבור אליה. מישל הצליחה להביא את זווית מבטה על אירועים היסטוריים בחברה האמריקאית, ללא האדרה עצמית מצידה וזה מאוד יפה בעני. היא מציגה לקוראים את הדרך שעשתה למקום שהיא נמצאת בו כיום, ואומרת 'תראו מאיפה באתי, גם אתם יכולים'.

עו"ד אוהד גלעדי, שותף במשרד נ. פינברג ושות'

"ההסכת 'שעה היסטורית' הוא אוצר בלום שעלה למרשתת"

השנה נחשפתי, בהמלצת שותף וחבר, לאוצר המצוי במרשתת, כלומר באינטרנט - הֶסְכֶּתִים, כלומר פודקאסטים, של כל פרקי תוכנית הרדיו המיתולוגית "שעה היסטורית" ששודרה בעבר בגלי צה"ל.

מדובר במאות פרקים בהם משוחחים פרופ' מיכאל הר-סגור ז"ל ואלכס אנסקי (עד לפרישתו מהתוכנית) על תקופות ודמויות שונות בהיסטוריה. הכל נעשה בחריפות מלאת ההומור המנגישה את האירועים ההיסטוריים גם לאדם פשוט כמוני.

מאז, אני מכור. האזנה לאלה מאפשרת לי להתנתק לשעה קלה מעיסוקיי, להפליג לזמנים אחרים ולהכיר אישים בולטים בתקופות שונות בהיסטוריה.

שמעתי על סיפורו פורץ הדרך של גלילאו; טיילתי בזמנים העתיקים; ליוויתי את יוליוס קיסר בעלייתו ובמפלתו; שמעתי על נערה פשוטה ששינתה את גורל מדינתה (ז'אן דארק); פגשתי מלכים אירופיים ושמעתי סיפורם; ביקרתי את נפוליאון באי אלבה ובחזרתו לצרפת; והגעתי לימים החשוכים של המאה ה-20. אם יש לכם שעה פנויה, אני ממליץ לחפש במרשתת את "שעה היסטורית", לבחור נושא מבין מאות הנושאים המרתקים - ופשוט ליהנות.

אוהד גלעדי / צילום: אופיר אייב
 אוהד גלעדי / צילום: אופיר אייב

זאב פרבמן, מייסד משותף ומנכ"ל לייטריקס

"גיליתי שה-DragCon הוא מופע תיאטרון מרתק ומפואר"

המופע שהפתיע אותי השנה הוא מופע הדראג - DragCon בניו-יורק. 

צפיתי בו כשביקרתי בניו-יורק לצורך פגישות עם משקיעים ובמהלך הביקור הוזמנתי למופע במסגרת כנס הדראג-קווינס הגדול בעולם.

זה גם אחד הדברים שמפתיעים אותי בעבודה על סטארט-אפ - הדברים החדשים שאנחנו נחשפים אליהם והאנשים החדשים שיוצא לנו לפגוש.

כשלמדתי באקדמיה לא הכרתי את עולם הדראג, אבל היום, כחלק מהתמיכה שלנו בקהילת LGBT, שרבים מחבריה משתמשים באפליקציות שאנחנו מפתחים, הענקנו חסות לכנס והזדמן לי לצפות במופע. 

היה פשוט מרתק. מצאתי את עצמי יושב שם בפה פעור ומתפעל מההשקעה העצומה בתלבושות, בתפאורה ובמוזיקה.

מדובר במופע תיאטרון ומוזיקה מפואר.

זאב פרבמן / צילום: רועי ברקוביץ
 זאב פרבמן / צילום: רועי ברקוביץ

דפנה גונן, מנכ"לית פיוניר ניהול הון

"התחברתי לדרך הצגתה של נעמי שמר במחזה סימני דרך"

במסגרת חיפוש התוכן עבור אירוע הלקוחות השנתי שלנו, נחשפתי למספר רב של הצגות, מופעים ומחזות זמר. המחזמר סימני דרך של תיאטרון הבימה, המבוסס על חייה של נעמי שמר, בלט מעל כולם.

קורותיה של שמר מספרים את סיפורה של הארץ כולה והעם שלנו: השוני בין החיים השיתופיים ב"קיבוץ של פעם" מול החיים ה"משוחררים" בעיר הגדולה תל אביב; החיים בצל מלחמות ישראל וההתמודדות עם כאב השכול, היריבות הפוליטית העזה בין המחנות השונים והמחיר האישי ששילמו, ולצערי עד היום עדיין משלמים אנשי ציבור שהשמיעו באומץ את דעתם הלא בהכרח פופולרית.

דפנה גונן / צילום: תמר מצפי
 דפנה גונן / צילום: תמר מצפי

מאוד התחברתי לדרך הצגתה של שמר גם כאישה פמיניסטית, מוכשרת מאוד, היודעת לעמוד על שלה ולהילחם על דעותיה, רצונותיה ותשוקתה לעשייה האמנותית שלה, לאורך תקופות שלא הקלו - בלשון המעטה, - על נשים החותרות להגשמה עצמית. אני עצמי, כמנהלת בתעשייה פיננסית גברית למדי מוצאת את עצמי, גם כיום, מתמודדת לא פעם עם שוביניזם מיותר.

ברמה הפילוסופית, התחברתי מאוד לאחד משיריה האהובים והמוכרים "אין לי רגע דל", אשר לדעתי רלוונטי לחיינו בכלל ושוק ההון בפרט, גם היום.

יאיר רוזן, מנכ"ל BSH ישראל, יבואנית בוש וסימנס 

"הסרט רפסודיה בוהמית החזיר אותי לגיל 13"

הייתי רק בן 13 כשנחשפתי לראשונה לקולו של פרדי מרקורי ולביצועים של הלהקה האגדית קווין, ואין ספק כי התאהבתי, כמו רבים, משמיעה ראשונה. באותה תקופה התגוררתי עם משפחתי בלונדון בעקבות עבודתו של אבי והלהקה הייתה אגדה חיה. שנה בלבד לאחר שגיליתי את הלהקה והערצתי אותה כמתבגר טיפוסי, הודיעו שפרדי מרקורי נפטר. אני ממש זוכר את הרגע המדויק, איפה הייתי ומה עשיתי. תחושת האבל ממש נחרתה לי בזיכרון והיא הורגשה בכל רחבי לונדון.

לפני כחודש הלכתי לצפות בסרט "רפסודיה בוהמית" שמגולל את סיפורה של הלהקה בהובלתו של מרקורי. הדעות לגבי הסרט היו חלוקות, אבל אני חזרתי לגיל 13 ולפעם הראשונה ששמעתי את פרדי מרקורי ברדיו. הסצנות האהובות עלי שיחזרו את רגעי היצירה של הלהיטים הגדולים של הלהקה, שבראשם "רפסודיה בוהמית". 

הסצנה המשמעותית ביותר בסרט אורכת 20 דק' ומשחזרת את ההופעה האגדית של הלהקה בלייב אייד. לאורך הסצנה, גם הקהל בקולנוע שכלל אנשים מכל הגילאים, נהנה ושר עם הלהקה, מה שמעיד בעיני על הרלוונטיות של קווין עד היום.

יאיר רוזן / צילום: תמר מצפי
 יאיר רוזן / צילום: תמר מצפי

חנה פרי זן, יו"ר פעילים ניהול תיקי השקעות

"'שלוש' של דרור משעני, הוא הספר הכי טוב שקראתי השנה"

הספר הכי טוב שקראתי ב-2018 הוא ספרו של דרור משעני - "שלוש ". מדובר בספר בלשי המפתיע במבנה המקורי שלו. בספר מתוארות שלוש נשים הנמצאות בין כוח לחולשה: האחת עובדת זרה, מושפלת וחלשה ההולכת ומאבדת שפיותה. השנייה מורה שמחפשת אהבה, והשלישית, העוצמתית מכולן, עליה לא אגלה יותר כדי לא לפגום בהנאת מי שטרם קראו את הספר.

חנה פרי זן / צילום: תמר מצפי
 חנה פרי זן / צילום: תמר מצפי

היו שלוש סיבות עיקריות להנאתי הרבה מן הספר. הראשונה, בניית הציפיות והמתח שיוצר הספר מוכחים כמוצדקים כשהוא מסתיים. השנייה, ההתפתחות בספר מושכת והפרטים המוספים תוך כדי קריאה לא נתנו לי להניחו מן היד עד לסיומו. השלישית, תיאור עולמן של שלושת הנשים (והגברים גם כן) בעת הזאת בישראל היה מרהיב ואותנטי כאחד.

מעבר לכך, הנאה רבה נגרמה לי כתוצאה מכך שכל מי שהמלצתי לו לקרוא את הספר (נשים וגברים כאחד) אהב אותו מאוד, כולל אנשים שקריאה אינה תחביבם המרכזי.

איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל, מקבוצת TATA

"מופע Queen - Heaven הופך עבר להווה יוצא דופן"

לפני כחודש, הייתי במופע המיוחד של להקת קווין Queen - Heaven באוסטריה.

זה מופע מדהים, בקולנוע 360 מעלות, שצופים בו בשכיבה על הקרקע, בשילוב הולגרמות, אפקטים של וידאו ארט ושיא הטכנולוגיה. מעבר לזיכרונות מהילדות, ההתבגרות והמוזיקה שליוותה אותי מאז, מדהים לחוות את ה"אלמותיות" של פרדי מרקורי, בזכות שילוב הטכנולוגיה. 

איל מוסקל / צילום: אלון רון
 איל מוסקל / צילום: אלון רון

מעבר לאהבה ללהקת קווין, אהבתי את המופע בגלל מספר סיבות. אני טס המון בעולם, בדרך כלל נסיעות עסקיות לחוצות, של פגישות ומו"מ - ואתנחתה כזו בה נהניתי מחוויה רב חושית - מזמן לא יצא לי לחוות.
מדהים לראות את עולם הטכנולוגיה והדיגיטל מחיים סרט בן 30 שנים, והופכים עבר לחווית הווה יוצאת דופן. זה מתחבר ליומיום שלי בו אני מדבר של מודרניזציה עם ארגונים שגם מערכות המידע שלהם בנות 30 שנים. מינימום.
בנוסף התברר לי שמרקורי הוא ממוצא פרסי-הודי, ובעצם שייך לאותו שבט  שהיגר מהודו עמו נמנית גם משפחת TATA.