הלפרין מבקשת הבהרות מרשת וערוץ עשר על ההתנהלות ביניהם

הממונה על ההגבלים שלחה למנהלי הערוצים מכתב שמטרתו לוודא כי הצדדים אינם עוברים על חוק ההגבלים ותנאי המיזוג • מבקשת לדעת כמה מהחומר של שני הערוצים חשוף, האם הם עוסקים בחומרים קשורים בטרום המיזוג וכדומה

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, מבקשת נתונים והבהרות ממנהלי רשת וערוץ עשר לגבי ההתנהלות ביניהם כיום: ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון שלחה הממונה למנהלי הערוצים מכתב שמטרתו לוודא כי הצדדים אינם עוברים על חוק ההגבלים ותנאי המיזוג. הממונה מבקשת לדעת כמה מהחומר של שני הערוצים חשוף, האם הם עוסקים בחומרים קשורים בטרום המיזוג וכדומה.

נזכיר כי המיזוג בין הערוצים קיבל בעבר את אישור הממונה על ההגבלים, אך בעת הבקשה חלוקת המניות בין הצדדים הייתה שונה, והיחס עמד אז על 60% לרשת ו-40% לבעלי המניות של ערוץ עשר; אולם במהלך המשא-ומתן התרחשו שינויים רבים שהובילו לכך שבסופו של דבר היחסים התהפכו, ובעלי המניות של ערוץ עשר אמורים להיות בעלי השליטה בערוץ הממוזג, וכפועל יוצא מכך הממונה קבעה כי יש להגיש בקשת מיזוג חדשה.

נסביר כי הסיטואציה עמה מתמודדים כעת מנהלי הערוץ הממוזג, ובראשם המנכ"ל המיועד יוסי ורשבסקי, היא כמעט בלתי אפשרית. מאחר שהמיזוג לא קיבל עדין את כל האישורים הנדרשים, קיימות מגבלות חוקיות לגבי סוג החומרים להם מותר לצדדים להיות חשופים, כשהתעלמות מהם היא עבירה פלילית. אבל בינתיים שני הערוצים משותקים בגלל תהליך המיזוג מזה מספר חודשים. רוב הנהלת רשת אמורה לעזוב כבר מחר (ג'), ואילו הנהלת ערוץ עשר עדיין לא יכולה לתפוס את מקומה ברוב הנושאים - למשל הם אינם יכולים להיכנס לעובי הקורה בכל מה שקשור לעניינים מסחריים. וכך, למרות שאנשי ערוץ עשר כבר יושבים ברשת ואפילו מתכננים את הלוח לימים שאחרי המיזוג, הם נדרשים כל העת להיזהר.

השיתוק וההכנות למיזוג כבר יצרו סיטואציה שבה חלק לא מבוטל משידורי ערוץ עשר הם שידורים חוזרים - מה שבהכרח משפיע על הרייטינג. בשורה התחתונה רשת ועשר ניצבים במצב של בין לבין: כל ערוץ כבר יתקשה לעמוד בפני עצמו, בעוד שעמידה יחד אינה אפשרית עדיין.

נזכיר כי רק לאחרונה פנה עו"ד שחר בן-מאיר לממונה הלפרין במכתב תלונה, לפיו רשת ועשר מפירים את תנאי המיזוג ביניהם בכך שהם מבצעים מעשים שיש בהם משום מיזוג, לפני שניתנו האישורים הדרושים להשלמת המיזוג. עתה נראה כי גם הלפרין עצמה מבקשת לוודא כי כל מה שמתרחש נעשה על-פי החוק. 

לא התקבלה תגובה מבעלי המניות של ערוץ עשר ורשת. הממונה על ההגבלים בחרה שלא להגיב.