הקלה לבעלי העסקים הקטנים: הרפורמה ברישוי יוצאת לדרך

במסגרת הרפורמה שתיכנס לתוקף מחר, יבוטל הצורך להחזיק ברישיונות עסק ב-15 סוגים של עסקים; יבוטל הצורך שבעל עסק יציג אישורים שונים במסגרת הליכי הרישוי בכ-30 סוגים של בתי עסק; ויוארך משמעותית תוקף רישיון העסק ב-43 סוגי עסקים

אריה דרעי/ צילום: איל יצהר
אריה דרעי/ צילום: איל יצהר

החל ממחר (ב') יהיה קל יותר לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים וזאת, על כניסתה לתוקף של הרפורמה בתחום רישוי העסקים שמוביל משרד הפנים. במסגרת הרפורמה יבוטל הצורך להחזיק ברישיונות עסק ב-15 סוגים של עסקים; יבוטל הצורך שבעל עסק יציג אישורים שונים במסגרת הליכי הרישוי בכ-30 סוגים של בתי עסק; ויוארך משמעותית תוקף רישיון העסק ב-43 סוגי עסקים.

כך, עסקים שהם מסעדות, בתי קפה, מזנונים, בתי מלון, גני ואולמות אירועים, מרכולים ומעדנים- יקבלו רישיונות עסק לתקופות של 10 שנים במקום שלוש שנים; מכוני יופי, מספרות, צימרים וחניונים יקבלו רישיונות עסק לתקופה של עשור, במקום לתקופה של 5 שנים; רישיונות העסק לבריכות שחייה, פארקי מים וקניונים יינתנו לתקופה של 5 שנים במקום 3 שנים וחברות קייטרינג, ברים ועוד יקבלו רישיונות עסק לתקופה של 5 שנים במקום לתקופה של שנה.

בימים האחרונים חתם שר הפנים, אריה דרעי על תיקון צו רישוי העסקים באופן שיאפשר את כניסת הרפורמה בתחום לתוקף החל ממחר. לדברי דרעי "כלכלה חזקה נמדדת בעזקים הקטנים והבינוניים והחל ממחר בעלי העסקים יזכו להקלה משמעותית בהליכים להוצאת רישיון עסק- מה שעתיד לעודד את הצמיחה במשק".

במשרד הפנים אמרו עוד כי תיקון צו רישוי העסקים יאפשר הקלות נוספות למגזר העסקי, כמו קיצור משך התהליך לקבל רישיון עסק; הסדרה שתאפשר פיקוח אחיד בכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ; מסלולי רישוי שיהיו מבוססים על מתן תצהירים- ולא על בדיקות של פקחים בשטח ועוד.