אושר החוק להגבלת פרסום מוצרי עישון וטבק

החוק עוסק בין היתר באיסור פרסום סיגריות וסיגריות אלקטרוניות בכל מדיום, למעט עיתונות מודפסת, האחדת התצורה של חפיסות סיגריות, הגבלת ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות וחובת הסתרת מוצרי עישון בנקודות המכירה • חברות שיעברו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל • ח"כ יהודה גליק: "זה חוק מהפכני. הצלנו בני נוער"

איסור עישון / צילום: שאטרסטוק
איסור עישון / צילום: שאטרסטוק

סוף טוב להצעת החוק להגבלת פרסום מוצרי עישון וטבק: ההצעה עברה היום (ב') בכנסת ברוב של 45 ומתנגד אחד, ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. ההצעה, של חברי הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) ואיל בן ראובן ויהודה גליק (הליכוד), נחשבת המתקדמת והאקטיבית ביותר שנעשתה עד היום בישראל במאבק בעישון ונזקיו וצפויה לצמצם דרמטית את ממדי צריכת הסיגריות בישראל, בעיקר בקרב בני נוער.

בימים האחרונים עלה החשש כי ההצעה תטורפד עקב הקדמת הבחירות לאפריל, אך לאחר שהוחלט אתמול (א') להעבירה להצבעה בכנסת בוועדת ההסכמות (בהשתתפות חברי הכנסת יואל חסון ודודי אמסלם), נסללה הדרך לאישורה היום, לאחר מאבקים ותלאות רבים במשך חודשים.

החוק עוסק בין היתר באיסור פרסום סיגריות וסיגריות אלקטרוניות בכל מדיום, למעט עיתונות מודפסת; האחדת התצורה של חפיסות סיגריות, כך שיהיו בצבע המכונה "המכוער ביותר בעולם"; הגבלת ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות וחובת הסתרת מוצרי עישון בנקודות המכירה. חברות שיעברו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.

"כיום בני הנוער חשופים כל-כך לפרסומות ומודעות ברשתות החברתיות ובכלי המדיה אשר הופכות את צריכת מוצרי טבק להיות 'קול'. החל מהיום הדרך להשגת מוצרי הטבק תיחסם. החוק הזה הוא המשמעותי ביותר, הוא מהפכני והולך להציל מאות חיי אדם מדי שנה", אמר ח"כ גליק.

"עשינו היום צעד ענק במלחמה בעישון והצבנו את ישראל בחזית המדינות המתקדמות באמצעי החקיקה נגד העישון", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.

שירה כסלו, מנכ"לית המיזם למיגור העישון, מסרה: "התגייסות של חברי הכנסת, ארגוני החברה האזרחית והתמיכה ממשרד הבריאות לתמוך בהצעת חוק פרטית היא לא פחות ממרשימה ומסייעת לשמור על דור העתיד של ישראל".