ח"כ דב חנין פורש ולא יתמודד בבחירות לכנסת ה-21

אחרי 13 שנים כחבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש ובארבע השנים האחרונות חבר במפלגה הערבית המשותפת, חנין הודיע על פרישה • "אני מכיר את הייאוש בשמאל. אבל אסור להתייאש, אנחנו עוד נוביל"

דב חנין / צילום: דוברות, אלה ידעיה
דב חנין / צילום: דוברות, אלה ידעיה

ח"כ דב חנין הודיע היום (ג') בכנסת שאחרי 13 שנים כחבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש ובארבע השנים האחרונות חבר במפלגה הערבית המשותפת, הוא פורש ולא יתמודד במערכת הבחירות לכנסת ה-21.

חנין היה חבר הכנסת היהודי היחיד במשותפת, כביטוי למחויבות של מפלגת חד"ש לשותפות ערבית-יהודית.

חנין אמר הבוקר כי מעולם לא שוריין בדרכו הפוליטית, ותמיד התמודד. "אני רוצה להודות לכל חברי חד"ש ולכל הח"כים ששיתפו איתי פעולה. עשינו פה דברים חשובים וטובים לטובת הציבור".

עוד אמר חנין "אני מכיר את הייאוש בשמאל. אבל אסור להתייאש, אנחנו עוד נוביל. למדתי לאורך השנים שאפשר לנצח במאבק מול רוע. אני רוצה להגיד לכל מובילי המאבקים, יש לכם את הכוח לשנות. המציאות פתוחה לשינוי יותר ממה שאתם מודעים. אני לא ויתרתי ולא נוותר לעולם על החלום לעשות כאן מקום לכולם. אנחנו גם נגשים את זה".

חנין נחשב לאחד מחברי הכנסת הפעילים והחרוצים ביותר. מאחוריו שעות ממושכות של מליאה, עבודה בוועדות, הגשת הצעות חוק, שאילתות ועוד. בשלהי הכנסת ה-19, אחרי מאבק ממושך בנושא העלאת שכר המינימום הצליח חנין, בשיתוף פעולה עם ח"כים מן האופוזיציה (העבודה, מרצ) להוביל את מהלך העלאת שכר המינימום, אשר נכנס לתוקף ב-2015 ואילך.

במהלך הדיונים בוועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית (ועדת פישמן), הוביל ח"כ חנין קו חקירה נוקשה נגד ראשי מערכות הבנקים ונגד הפיקוח על הבנקים, בעיקר בנוגע ליד הקלילה שלהם באישור מינויים ביודעם שיש כשלים (למשל מינוי ציון קינן למנכ"ל בנק הפועלים).

בבחירות הקודמות, בעקבות איחוד בין חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד, הצליחו שלוש המפלגות לעלות מייצוג של 11 ח"כים ל-13. הסקרים לקראת הכנסת ה-21 צופים למפלגה הערבית המשותפת 13 מנדטים, אולם אם שיעור ההשתתפות בחברה הערבית יטפס במעט, הם עשויים להשיג 14 מנדטים.

אחרי חנין דיבר ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת ויו"ר חד"ש וסיפר שבמשך 48 שעות הוא מנסה לשכנע את חנין לחזור בו. "בכל ההפגנות שעמדתי לידך, הרגשתי שאנחנו ביחד במקום הנכון. ואתה היית הפרלמנטר הטוב ביותר שהכרתי. והכי צנוע שאני מכיר בכל המשכן הזה. ואתה ייחודי בדברים חשובים".