תחל שנה והנפקותיה: קבוצת G1 פתחה את המסחר בבורסה בת"א

וגם: מי סיכמו את 2018 בערב סוער בתיאטרון? • ומי השתתף במפגש השנתי השישי של פורום מנכ"לי החברות הרב-לאומיות של IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות)?

אלדד בן משה, ישי דוידי, מיקי אדיב, איתי בן זאב / צילום: ניא אסייג
אלדד בן משה, ישי דוידי, מיקי אדיב, איתי בן זאב / צילום: ניא אסייג

פתיחת שנה חגיגית במיוחד הייתה הבוקר לקבוצת G1 (לשעבר G4S), העוסקת בתחומי ביטחון, בטיחות וטכנולוגיה, שהנפיקה לפני כשבוע את מניותיה בת"א, והיום פתחה את המסחר בבורסה לני"ע בהשתתפות ראשי החברה ובכירים מהבורסה בת"א.

החברה שבבעלות קרן פימי, שבראשות ישי דוידי, גייסה כ-150 מיליון שקל ממספר גופים מוסדיים לפי שווי של כ-450 מיליון שקל. כעת היא מצטרפת לענף המסחר והשירותים, הכולל 66 חברות בבורסה ששווי מניותיהן כ-53 מיליארד שקל. מניות G1 צפויות להיכנס למדדים ת"א SME-60 ות"א SME-150 במסגרת המסלול המהיר ב- 7.3.19.

מיקי אדיב, מנכ"ל החברה, אמר באירוע כי "אנו שמחים ונרגשים לפתוח את המסחר בבורסה לני"ע. ברצוני להודות לצוות העובדים וההנהלה שבזכותכם הנפקנו חברה ייחודית ומרשימה. כמו כן, ברצוני להודות לציבור המשקיעים על הבעת האמון בחברה ובהנהלתה, על אף התקופה המאתגרת והלא יציבה בארץ ובעולם. הצלחת ההנפקה תאפשר למשקיעים בה להיות שותפים להמשך השבחת החברה וצמיחתה".

דרורית וילנאי, מנהלת יחידת ההנפקות בבורסה, שמחה "לפתוח את יום המסחר הראשון של  2019 עם הצטרפותה של G1 לבורסה - מי שסגרה את ההנפקות לשנת 2018, והייתה החברה ה-14 שהנפיקה מניות בבורסה בתל אביב בשנה החולפת. וילנאי איחלה לחברה "הצלחה, ושתמשיך להתפתח ולצמוח דרך הבורסה לטובת שוק ההון והמשק הישראלי".

בין הטיפות: מי סיכמו את 2018 בערב סוער בתיאטרון

רגע לפני פרוץ 2019, פתחו את השבוע עמיתי תיאטרון גשר בפרמיירה של ההצגה "העבד", שהיא עיבוד בימתי לרומן מאת יצחק בשביס זינגר.

את פני העמיתים והעמיתות קיבלו נילי ועו"ד אלי זהר, יו"ר התיאטרון; בלה לוסטיג וישראל מקוב, יו"ר עמותתת הידידים; רותי היילפרן, מנהלת העמותה ולנה קריינדלין, מנכ"לית התיאטרון.

הגיעו חרף הגשמים: עו"ד מיכל הרצוג ויצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית; עדיה ויצחק סוארי, קבוצת אלייד; משה (מורי) ארקין; קולט אביטל; עירונה טייק; רות עופר; אילנה ויאיר המבורגר, בעל השליטה בקבוצת הראל; חנה וגדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח; חנה מוניץ, לשעבר מנכ"לית האופרה הישראלית; גד שימרון; ואחרים.

עם תום ההצגה חילקה קריינדלין מלגות לשחקנים ולעובדים מצטיינים בשמם של אלכס ודיתי לנדסברג, שנבצר מהם להגיע. את הטקס פתח מקוב שהזכיר את ברונו לנדסברג שהיה חבר אגודת הידידים כשנוסד התיאטרון. במקבלי המלגות היו השחקנים עידו מוסרי, אורי יניב, אבי אזולאי, ליליאן שלי רות ודור מיכאלי.

רות עופר/ צילום: אביב חופי
 רות עופר/ צילום: אביב חופי

 גדעון וחנה המבורגר / צלם: רפי דלויה
  גדעון וחנה המבורגר / צלם: רפי דלויה

אלי זהר, לנה קריינדלין, ישראל מקוב / צילום: אביב חופי
 אלי זהר, לנה קריינדלין, ישראל מקוב / צילום: אביב חופי

כשתעשיות מתקדמות: "מעוניינים בחזון לא פחות מאשר בשורת הרווח"

בשבוע שעבר נערך במשרדי במשרדי חברת Dell EMC בהרצליה, המפגש השנתי השישי של פורום מנכ"לי החברות הרב-לאומיות של IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות). במנכ"לי מרכזי הפיתוח השונים, ניתן היה לפגוש את נציגי אמזון, פייפאל, טבע, פייסבוק, אפל ורבים אחרים. נוסף להם הגיעו למפגש גם נציגי ממשלה, אקדמיה, עמותות וקרנות הון סיכון.

ארז צור, היו"ר המשותף של IATI הציג בפני הנוכחים את חזון האיגוד לשיתוף פעולה בין הסקטור הפרטי לבין הציבורי. אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי על הממשלה לתמוך בתוכניות של מרכזי פיתוח במקרים שבהם יש כשל שוק מסוים, ולאחר שהושלם עליה לצאת ממנו. לדבריו, צורך נוסף בתמיכה מתעורר כאשר יש פוטנציאל שלא מוצה בסקטורים שונים באוכלוסייה, שמתבקש לשלבם בשוק הטכנולוגי.

במקום התקיימה שיחה בין פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר הות"ת ופרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל. זילברשץ ציינה את הדגש שהמועצה שמה על מחקר יישומי, אך הזכירה שהאוניברסיטאות כמו גם נציגי התעשייה מעוניינים בחזון לא פחות מאשר בשורת הרווח. 

עוד השתתפו: פרופ' אבי וייס ממרכז טאוב; משה פרידמן' מקמא-טק; איציק קרומבי, מנכ"ל ביזמקס; שרי קרויזר מאינטל (שדנו בתעסוקת חרדים); רפי מרגליות, יו"ר משותף של הפורום; ואחרים. קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI, סיכמה ואמרה כי "חשוב ומרגש מתמיד לראות את כל מנכ"לי החברות הרב-לאומיות הפועלות בישראל נאספים יחד ומגלים מחויבות לפעילות כאן ולחברה הישראלית בכלל".